Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kto dostarczy lokomotywy wielosystemowe dla PKP IC? Dowiemy się (może) w marcu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-12-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kto dostarczy lokomotywy wielosystemowe dla PKP IC? Dowiemy się (może) w marcu
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Tej jesieni nie poznamy już producentów, który zaoferowali PKP Intercity nowe lokomotywy wielosystemowe. Po raz kolejny przesunięto termin otwarcia kopert z ofertami na ich dostawę. Dlaczego?

Przetarg na wielosystemowe elektrowozy, zdolne operować poza Polską, ma już dość długą historię. Ogłoszono go z końcem 2019 roku i od tego czasu wielokrotnie przesuwano termin otwarcia ofert. Pierwszy określono na 28 stycznia 2020. Teraz okazuje się, że nie dowiemy się, kto złożył oferty w przetargu na lokomotywy na 200 km/h aż do marca 2021, choć PKP Intercity miało otworzyć koperty z ofertami 1 grudnia. Spółka poinformowała o tym poprzez europejski formularz zamówień publicznych. Jaka jest tego przyczyna?

– Termin otwarcia ofert w postępowaniu na lokomotywy wielosystemowe został przesunięty na wniosek potencjalnego oferenta – napisała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. Oczywiście nazwy oferenta spółka nie przedstawia. Wiemy, że dostawą lokomotyw zdolnych operować za granicą zainteresowanych jest przynajmniej dwóch producentów.

PKP Intercity chce kupić 10 lokomotyw i zagwarantować sobie ewentualną dostawę 5 kolejnych, w ramach tzw. prawa opcji. Kryteria udzielenia zamówienia w przetargu są następujące: cena: 45%, stawka za świadczenie usługi utrzymania 35%, gwarancja dla pojazdu 7%, maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km na poziomie nie większym niż 3-6%, współczynnik gotowości technicznej na poziomie co najmniej 95% – 4%, oraz współczynnik niezawodności technicznej na poziomie co najmniej 95% – 3%.

Obecnie PKP Intercity dysponuje siedmioma sprawnymi elektrowozami wielosystemowymi EU44. Trzy z nich obecnie są w naprawie po wypadkach lub do nich kwalifikowane. Ruch międzynarodowy jest obecnie ograniczony, dlatego tak niewielka liczba sprawnych pojazdów wystarcza PKP Intercity do prowadzenia przewozów poza Polską.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5