Przewoźnik PKP Intercity wybrał firmy do codziennego czyszczenia swoich składów. Umowy zostaną podpisane na rok.
Przedmiotem zamówienia PKP Intercity było świadczenie usług utrzymania w czystości taboru kolejowego. Przetarg podzielono trzy części w zależności od obszaru obowiązywania zamówienia. Część nr 1 dotyczy świadczenia usług utrzymania w czystości taboru kolejowego na terenie Zakładu Północnego, część nr 2 – na terenie Zakładu Zachodniego, a część nr 3 na terenie Zakładu Południowego
Według specyfikacji zamówienia, dla utrzymania wysokiego standardu czystości wagonów i zespołów trakcyjnych każdy pojazd podlegać będzie codziennemu czyszczeniu, co najmniej raz na dobę. Przewiduje się wykonywanie zamówienia w dni powszednie, w niedziele i święta, zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy pociągów objętych zakresem zamówienia. W przypadku występowania aktów wandalizmu (takich jak napisy, rysunki, graffiti, nieautoryzowane naklejki) należy je usunąć niezależnie od obszaru, w którym zostały zrobione w taki sposób, aby nie pozostawały ślady (duchy). W ramach czynności czyszczenia taboru wymagane jest usunięcie napisów rysunków, naklejek oraz graffiti do 2 metrów na jeden wagon.
Głównie cena
Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty w każdej części przedmiotu zamówienia zamawiający kierował się dwoma kryteriami. Cena za wykonanie przedmiotu zamówienia stanowi aż 80%. Reszta to jakość realizacji przedmiotu umowy – 20% w tym: technologia czyszczenia – 12% i wewnętrzny system kontroli jakości i nadzoru nad pracownikami – 8%.
W kryterium jakości realizacji przedmiotu umowy punkty były przyznawane w oparciu o „Opis procesu technologicznego świadczenia usługi” oraz „Opis wewnętrznego systemu kontroli jakości” złożonych wraz z ofertą. Zamawiający przyzna punkty jeżeli wykonawca opisze w sposób wyczerpujący, zarówno sposób przygotowania roztworów środków chemicznych służących do czyszczenia, jak i deklarowaną listę środków, rodzaje ściereczek do poszczególnych rodzajów czyszczenia, proces uprzątnięcia po wykonaniu usługi czyszczenia.
Z kolei w kryterium wewnętrznego systemu kontroli jakości i nadzoru nad pracownikami zamawiający przyzna maksymalnie 8 punktów w przypadku kiedy wykonawca zapewni audyt i stały nadzór nad pracownikami świadczącymi usługę czyszczenia stacjonarnego (codziennego oraz pobieżnego) we wszystkich lokalizacjach. PKP Intercity wymaga realizacji każdej części przedmiotu zamówienia od dnia podpisania nie wcześniej niż od 11 grudnia 2016 do dnia 9 grudnia 2017 r.
Na jedną część oferty zbyt drogie
Po rozpatrzeniu ofert PKP Intercity poinformowało wybrało najkorzystniejsze oferty dla części drugiej i trzeciej zamówienia. W części drugiej (dla Zakładu Zachodniego) wybrano ofertę złożoną przez Zakłady Usługowe Zachód z Poznania wartą 499 643,22 zł brutto (714,5 tys. zł z prawem opcji), natomiast w części trzeciej (dla Zakładu Południowego) ofertę ISS Facility Services wartą 6 737 306,92 zł brutto (9,6 mln zł z prawem opcji).
Jednocześnie PKP Intercity unieważniło pierwszą część przetargu (dla Zakładu Północnego). Najkorzystniejsza oferta na tę część, złożona przez konsorcjum firm Jantar i Jantar 2 ze Słupska o wartości 8 972 546,45 zł netto znacznie przekraczała kosztorys wynoszący 5 436 937 zł netto.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.