Partnerzy serwisu:
Biznes

KŚ i KD z optymizmem o danych przewozowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
06-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
KŚ i KD z optymizmem o danych przewozowych
Przedstawiciele Kolei Śląskich i Kolei Dolnośląskich z optymizmem patrzą na najnowsze statystyki przewozowe, informujące o wzroście liczby pasażerów pociągów tych spółek. W skali kraju to raczej wyjątek, niż reguła, ale też ci przewoźnicy przejęli nowe linie kolejowe.

Jak wynika z danych za okres od stycznia do października br., prawie 4 mln mniej pasażerów przewiozły w tym okresie pociągi w Polsce, w porównaniu z analogicznym okresem w 2012 r. Łącznie wynik wszystkich przewoźników w pierwszych 10 miesiącach 2013 r. wyniósł 225,95 mln podróżnych, podczas gdy w 2012 r. suma pasażerów w pierwszych 10 miesiącach wyniosła 229,68 mln. Biorąc pod uwagę wynik procentowy, nastąpił spadek liczby podróżnych o 1,62%.

Liczba pasażerów Kolei Śląskich – które w grudniu 2012 r. przejęły obsługę linii wewnątrz woj. śląskiego od Przewozów Regionalnych – wzrosła w analizowanym okresie o 89,56% (do 13,76 mln pasażerów). W przypadku Kolei Dolnośląskich, które także rozszerzały w 2013 r. swoją działalność (m.in. poprzez uruchomienie pociągów do Polanicy Zdrój i wprowadzenie „Impulsów” na trasę Wrocław – Węgliniec) wzrost pasażerów w analizowanym okresie nastąpił o 9,27%, do 1,62 mln osób.

Optymizm Kolei Śląskich

Maciej Zaremba, rzecznik Kolei Śląskich, zwraca uwagę, że wyniki przewozowe napawają optymizmem, jednak przewoźnik w tym momencie koncentruje się przede wszystkim na realizacji dalszej części planu naprawczego, który – wprowadzony w czerwcu 2013 r. w wyniku bardzo złej sytuacji finansowej KŚ – skutkować musiał m.in. ograniczeniem liczby pociągów i wzrostem cen biletów.

- Mijający rok 2013 był okresem bardzo szczególnym dla Kolei Śląskich. Jedną z najważniejszych dat było wprowadzenie planu ratunkowego 1 czerwca. Mimo zmiany cennika (jego urealnienia), przychody ze sprzedaży biletów Kolei Śląskich nie uległy nadmiernemu pogorszeniu. W stosunku do maja 2013 r. był to spadek w pierwszym kwartale planu ratunkowego o ok. 5%. Widzimy szereg pozytywnych zmian związanych z polskim kolejnictwem, takich jak szeroko zakrojone remonty i prace modernizacyjne, które po zakończeniu znacząco wpłyną na ogólny komfort podróży czy zakupy nowoczesnych składów. Z pewnością przełoży się to na wzrost zainteresowania osobowym transportem kolejowym, zarówno na poziomie ogólnopolskim, jak i regionalnym – mówi Maciej Zaremba.

Potencjał Kolei Dolnośląskich

Justyna Stachniewicz, rzeczniczka KD, zwraca z kolei uwagę, że wzrost liczby pasażerów dolnośląskiego przewoźnika świadczy o jego dużym potencjale.

- Pod względem liczby przewiezionych pasażerów za 10 miesięcy br., jak podaje UTK, nasz udział w rynku wzrósł z 0,67 w 2012 r. do 0,72 proc. w 2013 roku. Podobnie sytuacja wygląda pod względem pracy przewozowej, gdzie w 2011 r. nasz udział w rynku wynosił 0,49 proc., a w roku ubiegłym wzrósł do 0,53 proc. Dynamiczny wzrost tych wskaźników świadczy o dużym potencjale i szybkim rozwoju Kolei Dolnośląskich. Liczymy, że dalszy rozwój spółki, a tym samym systematyczny wzrost naszego udziału w rynku, zapewni nowoczesny tabor, na zakup którego rozstrzygnięto przetarg. Jedenaście elektrycznych zespołów trakcyjnych planujemy przeznaczyć do obsługi linii Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra oraz aglomeracji wrocławskiej. Mamy nadzieję, że wysoki standard tych pojazdów przełoży się także na wzrost liczby przewiezionych pasażerów. Liczymy, że coraz więcej osób będzie wybierać nasze pociągi, ze względu na komfort i wysoką jakość obsługi – mówi Justyna Stachniewicz.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Zobacz również:

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Tabor i technika

Mazowieckie EN57 ponownie jadą na Śląsk

Michał Szymajda 07 lipca 2023

Ilu podróżnych jeździ między Skoczowem i Cieszynem?

Biznes

Jedna oferta na nowe zespoły trakcyjne dla Kolei Śląskich

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Tabor i technika

Koleje Śląskie znów chcą wynająć cztery ezety

Michał Szymajda 02 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5