Polregio kontynuuje zmiany w województwie lubuskim, które mają rozwiązać problemy z odwoływaniem pociągów. Miejscowym zakładem spółki od 1 lipca kieruje Krzysztof Pawlak, który wraca do spółki po dwóch latach przerwy.
W zeszłym miesiącu w zarząd Województwa Lubuskiego
spotkał się z zarządem spółki Polregio. Było to pokłosie uwag pasażerów i samorządowców na liczne odwołania pociągów w regionie. Przewoźnik przedstawił potem plan naprawczy, którego
założenia to m. in. pięć dodatkowych jednostek spalinowych oraz usprawnienie napraw taboru.
Są również zmiany kadrowe. Od 1 lipca na Dyrektora Lubuskiego Zakładu w Zielonej Górze wyznaczono Krzysztofa Pawlaka, a dotychczasowa szefowa zakładu, Marzena Skubiszyńska została pełnomocnikiem zarządu.
Jak czytamy w biogramie Krzysztof Pawlak jest absolwentem Politechniki Poznańskiej (Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu, specjalność: transport szynowy). Ukończył również Studia Podyplomowe na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie (w zakresie zarządzania projektami), a także studia MBA realizowane przez Uniwersytet Gdański oraz Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów. Pracę zawodową rozpoczął w 2005 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Departamencie Transportu. W 2010 r. związał swoją karierę z Przewozami Regionalnymi sp. z o.o. (później POLREGIO S.A.), w których pełnił obowiązki Zastępcy Dyrektora ds. handlowych Wielkopolskiego Zakładu w Poznaniu, Naczelnika Wydziału Kształtowania Oferty, Dyrektora Biura Handlowego, Dyrektora Biura Eksploatacji i Przewozów. W latach 2017-2021 piastował stanowisko Dyrektora Lubuskiego Zakładu w Zielonej Górze. Ostatnio pracował w Arrivie i Centralnym Porcie Komunikacyjnym.
Jak podkreśla Polregio, Pawlak przez wiele lat swojej pracy zawodowej w Przewozach Regionalnych był odpowiedzialny – między innymi – za prowadzenie spraw handlowych Zakładu, współpracę z PKP PLK S.A. przy przygotowaniu rozkładu jazdy, przygotowanie kompleksowego projektu przebudowy siatki połączeń, a także szeroko rozumiane prowadzenie spraw związanych z organizacją przewozów. Główne sukcesy to zwiększenie pracy eksploatacyjnej o 1 mln pociągokilometrów, zawarcie umowy PSC na 10 lat oraz projekt "Poczuj przygodę odkrywając Lubuskie pociągami Polregio”.