Nie będzie autobusów zastępczych za pociągi PKP IC do Krynicy. Podczas zaplanowanego na marzec, kwiecień, maj i czerwiec remontu linii 96 pasażerowie przewoźnika będą musieli organizować sobie transport z Krakowa lub Tarnowa na własną rękę lub korzystać z komunikacji zastępczej przewoźników regionalnych – wynika z odpowiedzi PKP IC na nasze pytania w sprawie wpływu tegorocznego remontu torów na połączenia.
Podobnie jak w poprzednich latach, PKP PLK zaplanowały na wiosnę na linii 96 prace utrzymaniowe. Ich wykonanie będzie wymagało całkowitego wstrzymania ruchu na jednotorowej trasie. Prace obejmą remont kilku mostów, przepustów oraz przejazdu. Przerwa zostanie wykorzystana także do
budowy przystanku Nowy Sącz Dąbrówka – inwestycję wchodzącą w skład programu przystankowego wykona firma Nowak Mosty.
Niestety, do Krynicy nie będą mogli dojechać pasażerowie PKP IC. Już jesienią ubiegłego roku, podczas kolejnego remontowego zamknięcia szlaku, PKP IC nie zapewniły pasażerom komunikacji zastępczej za skrócone do Krakowa pociągi. Przewoźnik tłumaczył to
niską frekwencją poza sezonem wakacyjnym. Autobusy za pociągi, ale tylko na odcinku Krynica – Tarnów, uruchomiły natomiast Koleje Małopolskie oraz Polregio.
Z informacji, którą otrzymaliśmy z biura prasowego PKP IC, wynika, że w tym roku sytuacja się powtórzy. – W związku z prowadzonymi pracami przez zarządcę infrastruktury na linii nr 96 PKP intercity planuje pod koniec czerwca uruchomić pociągi jadące tą trasą do Krynicy-Zdrój. Z wykorzystaniem linii 105 pociągi PKP Intercity pojadą w okresie wakacyjnym do Krynicy Zdrój. Nie jest planowane uruchamianie zastępczej komunikacji autobusowej na żadnym odcinku – oto pełna treść odpowiedzi na nasze pytania.
Przewoźnik w ogóle nie wspomina o jakichkolwiek planach uruchomienia komunikacji zastępczej na czas prowadzenia prac – w czasie obowiązywania korekty marcowej (od marca do czerwca br.). Spółka zignorowała również tym samym
stanowisko Urzędu Transportu Kolejowego, który już jesienią ubiegłego roku zwrócił uwagę, że takie rozwiązanie jest niezgodne z umową PKP IC z Ministerstwem Infrastruktury oraz z zapisami planu transportowego.
Do Krynicy dojeżdżają obecnie trzy pary pociągów PKP IC: TLK „Małopolska”, TLK „Karpaty”, a w weekendy także IC „Malinowski”. Wszystkie docierają do Krakowa, gdzie ich składy są dołączane jako grupy wagonów do pociągów jadących dalej na północ Polski (do Warszawy i Gdyni).