Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Kraków zamawia koncepcję szybkiego tramwaju do Górki Narodowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-05-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Władze Krakowa chcą zlecić opracowanie koncepcji dla budowy trzeciego etapu linii tramwajowej KST z os. Krowodrza Górka do Górki Narodowej. Prace na pierwszej części trasy miałyby się zacząć już w przyszłym roku.

- Oprócz pewnej już budowy łącznika Lipska – Wielicka, który domknie pierwszą linię Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, przygotowywana jest koncepcja linii tramwajowej w kierunku północnym, czyli do Górki Narodowej- powiedział kilka dni temu „Gazecie Wyborczej” prezydent Krakowa, Jacek Majchrowski. To nie do końca prawda – przetarg na opracowanie koncepcji został dopiero ogłoszony.

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowych wielowariantowej koncepcji wielobranżowej obejmującej szczegółowe rozwiązania techniczne dla linii tramwajowej KST etap III A (os. Krowodrza Górka - ul. Bociana - Górka Narodowa Zachód), wraz z towarzyszącą jej infrastruktura drogową oraz budowy estakady w ciągu ul. Opolskiej obejmującej.

Na pierwszym odcinku o długości 3 km linia tramwajowa będzie przebiegać od istniejącej pętli Krowodrza Górka do torów kolejowych (rejon ul. Bociana).  Projekt przewiduje tu rozbudowę istniejącego układu drogowego, a wariantowo – także przebudowę linii tramwajowej na odcinku od skrzyżowania ulic Wybickiego-Dr Twardego-Bratysławskiej do pętli Krowodrza Górka wraz z rozbudową i przebudową układu drogowego i lokalizacją parkingów w systemie P&R, w rejonie pętli Krowodrza Górka i w narożniku Trasy Wolbromskiej i ul. Pachońskiego.

Odcinek II o długości ok. 1600 metrów przebiegnie na terenie osiedla Górka Narodowa Zachód. W ramach tego etapu przewidywana jest budowa terminala autobusowo-tramwajowego po zachodniej stronie planowanego węzła al. 29 Listopada z projektowaną ul. Iwaszki, oraz parkingu wielopoziomowego w systemie P&R przy pętli końcowej Górka Narodowa. W zakres wchodzi bezkolizyjne (w różnych poziomach) przejście przez linię kolejową, rozbudowa i budowa układu drogowego w rejonie ulic: Kuźnicy Kołłątajowskiej, Banacha i al. 29 Listopada, a także estakada lub tunel w ciągu ul. Opolskiej w miejscu skrzyżowania z projektowanym tramwajem KST etap IIIA i układem komunikacyjnym z nim związanym.

Na przygotowanie koncepcji jest bardzo mało czasu – tylko do połowy grudnia. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy będzie cena.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5