Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Kraków: Trwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Ponad 20 godzin potrwa betonowanie największego przęsła nowego mostu kolejowego w Krakowie. Operacja rozpoczęła się tuż po 5 rano - informuje PKP PLK.

Jak informuje PLK, operacja rozpoczęła się tuż po 5 rano i potrwa do późnych godzin nocnych. W tym czasie wykonawcy wyleją na płytę mostu ok. 1,2 tys. m3 betonu, co odpowiada ilości mieszczącej się w przeszło 130 betonowozach. Podawany jest on równocześnie z obydwu brzegów i sąsiedniego mostu przez 4 pompy. Akcji, ze względów technologicznych, nie można przerwać, a beton musi być wylewany w ściśle określonych warunkach atmosferycznych.

Betonowanie środkowego przęsła to kluczowy etap budowy nowej krakowskiej przeprawy. Gdy materiał stężeje wykonawcy przystąpią do montażu stalowych elementów konstrukcji. W sumie most będzie się składał z trzech łukowych przęseł. Znajdą się na nim dwa tory kolejowe, przeznaczone przede wszystkim dla pociągów dalekobieżnych, które będę pokonywać Wisłę z prędkością 100 km/h. Obiekt będzie gotowy w I połowie 2022 roku - informuje inwestor. Inwestycja ma duże opóźnienie - miała zostać zrealizowana do końca 2020 roku.

W sumie nad Wisłą PLK zaplanowały trzy mosty kolejowe. Po pierwszym już jeżdżą pociągi. Pozostałe dwa są w budowie. Ostatnia przeprawa będzie podzielona na część dla pociągów, oraz pieszych i rowerzystów. Dzięki temu poprawi się komunikacja w centrum miasta i zwiększy dostęp do przystanku Kraków Zabłocie - przypomina PLK.

Budowa nowych mostów kolejowych w Krakowie to część projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej”. Inwestycja za przeszło 1 mld zł, współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Opóźniona modernizacja ważnych krakowskich stacji zmierza do finału

Infrastruktura

Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]

Infrastruktura

Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]

inf. pras., oprac. ms. 31 sierpnia 2021

Zobacz również:

Opóźniona modernizacja ważnych krakowskich stacji zmierza do finału

Infrastruktura

Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]

Infrastruktura

Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]

inf. pras., oprac. ms. 31 sierpnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5