Jak podaje ‘Gazeta Wyborcza”, remont torów w ul. Dunajewskiego, Podwale i Basztowej został przełożony na wiosnę 2014 roku.
Na początku tego roku krakowscy zaczęli planować remont torowisk tramwajowych w ul. Dunajewskiego oraz Podwale i Basztowej. Tory w tym rejonie znajdują się w bardzo złym stanie. Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, ich stan uniemożliwia tramwajom osiągnięcie prędkości wyższej niż kilkanaście kilometrów na godzinę.
ZIKiT zamówił projekt przebudowy torów. Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, po modernizacji tory mają zostać rozsunięte, dzięki czemu tramwaje i autobusy będą się poruszały całkowicie niezależnym kanałem, oddzielonym od pasa dla aut prywatnych separatorem.
Planowo prace powinny się rozpocząć na torach w ul. Podwale na przełomie września i października. Natomiast na ul. Dunajewskiego i Basztowej remont miał być przeprowadzony w pierwszej połowie 2014 roku przyszłego.
„Projekt przebudowy torów i ulic za kilka dni ma być gotowy i razem z odpowiednimi wnioskami zostanie przekazany do wydziału architektury, który z kolei ma wydać pozwolenie na prace budowlane. Pozwolenie może zostać wydane za kilka tygodni, a to z kolei oznaczałoby, że na remont ul. Dunajewskiego będzie już za późno, by zdążyć przed mrozami” – informuje „Gazeta Wyborcza”.
Miasto zapewnia, że zmiany w harmonogramie nie są związane z brakiem pieniędzy. - 5 mln zł, które zabezpieczyliśmy na remont ul. Dunajewskiego, może w każdej chwili zostać przekazanych na inne równie pilne zadanie: remont torów na ul. Srebrnych Orłów w Mistrzejowicach – mówi „Gazecie Wyborczej” Michał Pyclik z biura prasowego ZIKiT.
- Nie ma gwarancji, że zdążymy przed zimą. Całość remontu przy Plantach odkładamy więc na wiosnę – mówi „Gazecie Wyborczej” dyrektor ZIKiT Jerzy Marcinko. - Liczymy, że połowę środków na te prace dostaniemy jako wsparcie unijne. W grudniu mamy w sprawie tego projektu i 13 innych podpisać preumowę. Jednak nawet gdyby nie było gwarancji dofinansowania remontu, muszą się znaleźć pieniądze w budżecie miasta. Układ jednokierunkowy swoją drogą, ale te tory wymagają po prostu pilnego remontu – dodaje.
Więcej