Partnerzy serwisu:
Biznes

Kraków: Przetarg na budowę nowej linii tramwajowej rozstrzygnięty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
17-12-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polska Agencja Prasowa / MPK Kraków, 16 grudnia 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Kraków: Przetarg na budowę nowej linii tramwajowej rozstrzygnięty
Konsorcjum firm ZUE, Strabag, PBI Energopol oraz Tchas Polska wybuduje nową linię tramwajową z ronda Grzegórzeckiego przez most Kotlarski do ul. Golikówka w Krakowie. Jak informuje Polska Agencja Prasowa, zwycięzca przetargu zaproponował za wykonanie tej inwestycji blisko 155 mln zł.

Oferta konsorcjum okazała się najkorzystniejszą spośród 6, które wpłynęły. Nikt z uczestników nie złożył protestu co do wyniku postępowania, także w ciągu najbliższych kilku tygodniu, po sprawdzeniu przez Urząd Zamówień Publicznych, będzie można podpisać umowę z wykonawcą. Konsorcjum firm ZUE, Strabag, PBI Energopol, Tchas Polska za wybudowanie nowego torowiska oraz kilometrowego odcinka ul. Kuklińskiego i estakady w ciągu ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich zażądało blisko 155 mln zł, czyli o ponad 100 mln zł mniej niż przewidywał kosztorys inwestorski. Termin wykonania to 15 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Nowa linia tramwajowa będzie miała długość 4,2 km. Będzie prowadziła od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego, a następnie przez budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówki na wschodnich obrzeżach miasta. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii pojawi się pięć przystanków w każdym kierunku. Linia na całej długości będzie biegła wydzielonym torowiskiem.

Budowa nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego do Płaszowa jest częścią unijnego projektu "Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej - etap II". Oprócz budowy nowej linii w ramach tego projektu zostanie przebudowana ul. Długa oraz zakupione nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje o długości minimum 31 metrów i wyposażone w klimatyzację. Wartość całego projektu szacowana jest na 472 mln zł brutto, z czego połowa będzie pochodzić z funduszy unijnych. Druga połowa zostanie uzyskana z kredytu, jaki krakowskie MPK zaciągnie w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju oraz w Europejskim Banku Inwestycyjnym.

 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

PLK i Strabag nie wstrzymają ruchu kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Powstanie koncepcja nowego przystanku kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

PLK i Strabag nie wstrzymają ruchu kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Powstanie koncepcja nowego przystanku kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5