Kraków prowadzi teraz przetargi na dokumentację dla dwóch przedłużeń linii tramwajowych. Po zrealizowaniu planów komunikację tramwajową mogłyby otrzymać ulice Saska, Nowohucka i osiedle Azory.
Przedmiotem jednego z postępowań, ogłoszonego przez Urząd Miasta, jest wstępne studium wykonalności dla połączenia tramwajowego pomiędzy skrzyżowaniem ul. Lipskiej i Saskiej a rondem Dywizjonu 308. To przedłużenie obecnie realizowanej linii Lipska – Wielicka. Długość planowanej linii w podstawowym wariancie wzdłuż Saskiej i Nowohuckiej to 4 km. Inny wariant dotyczy przebiegu wzdłuż Trasy Ciepłowniczej. Opracowanie, które będzie gotowe do 16 listopada br., ma stać się podstawą dla weryfikacji zasadności realizacji inwestycji w tym zakresie.
Z kolei Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie prowadzi przetarg na opracowanie koncepcji dla budowy trzeciego etapu linii tramwajowej KST (os. Krowodrza Górka – os. Azory) w Krakowie wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej. Długość linii to ok. 1,8 km toru podwójnego. Koncepcja musi być dowiązana do istniejącego opracowania dla etapu os. Krowodrza Górka – Górka Narodowa Zachód i uwzględniać przebudowę układu drogowego. W rejonie węzła drogowego Weissa/Opolska przewidziano parking przesiadkowy P&R.
Linia tramwajowa kończyć się ma połączeniem obu torów rozjazdem umożliwiającym zmianę kierunku jazdy. Przystanki zostaną zlokalizowane w rejonie kładki dla pieszych przy ul. Opolskiej; skrzyżowania ul. Opolska – ul. Łokietka oraz ul. Opolska – ul. Mehoffera. Zamówienie w całości powinno być zrealizowane do końca września br.
Więcej informacji na portalu Monitor