Władze Krakowa podpisały preumowę dotyczącą dofinansowania ostatniego odcinka trasy szybkiego tramwaju z Kurdwanowa do Krowodrzy Górki – informuje „Gazeta Wyborcza”. Łącznik ten umożliwi skierowanie tramwajów na alternatywną trasę, która omija centrum miasta.
Pod koniec 2012 roku łącznik został wpisany na listę podstawową inwestycji z dofinansowaniem unijnym na lata 2013-2015. Obecnie miasto podpisało preumowę na jego budowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
- Teraz czekamy na wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oraz pracujemy nad dokumentacją, by móc ogłosić przetarg. Jeżeli otrzymamy zezwolenie, a oferenci nie wniosą odwołań po rozstrzygnięciu przetargu, budowa ruszy jeszcze pod koniec tego roku – informuje „Gazetę Wyborczą” Piotr Hamarnik z ZIKiT.
Zakończenie budowy łącznika planowane jest na 2015 rok. Inwestycja warta jest 250 mln zł, niemal połowę tej kwoty pokryje UE. „Największe nakłady pochłonie budowa 600-metrowej estakady tramwajowo-pieszo-rowerowej nad torami kolejowymi stacji Kraków-Płaszów. Projektowane torowisko, które połączy ul. Lipską i Wielicką, będzie miało 1,4 kilometra” – podaje "Gazeta Wyborcza”. Wzdłuż torowiska powstaną nowe przystanki, a czas dojazdu z Kurdwanowa do Krowodrzy Górki skróci się o kilka minut.
Więcej