Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kraków: Linia tramwaju na Ruczaj nadal bez dojŚć do przystanków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
14-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kraków: Linia tramwaju na Ruczaj nadal bez dojŚć do przystanków
Pierwszy odcinek linii tramwajowej na Ruczaj oddano do użytku ponad rok temu. Mieszkańcy Krakowa skarżyli się wtedy, że do dwóch z czterech przystanków nie zapewniono dojścia chodnikiem, a pasażerowie grzęzną w błocie. Jak informuje „Gazeta Wyborcza”, problem ten nadal nie został rozwiązany.

Mieszkańcy Krakowa mają problem z dotarciem na Ruczaj z Pychowic. - Niewiele ponad kilometr, super, idę... Tylko jak tam dojść? Ano można, tylko trzeba brnąć po kolana w błocie. Błotniste ścieżyny łączące Ruczaj i Pychowice biegną przez lasek (Uroczysko Wiszówki). Kiedyś były nawet utwardzone, kiedyś miały nawet mostki nad ciekami wodnymi. Dzisiaj pozostały jedynie spróchniałe i połamane belki... Jak już uda się przejść, zmienimy buty, bo w tych, w których wyruszyliśmy, motorniczy nas z pewnością już do tramwaju nie wpuści – skarży się czytelnik „Gazety Wyborczej”.

Podobnie wygląda trasa, która prowadzi przez łąki pod Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Szczególnie trudno przejść tą trasą w czasie deszczu. Dodatkowym utrudnieniem jest brak oświetlenia. Według lokalnych władz, najlepszym rozwiązaniem byłoby utwardzenie dawnej drogi biegnącej wzdłuż lasu. Trasa ta prowadzi od ul. Sodowej do Zakrzowieckiej i dalej w kierunku ul. Gronostajowej. - Nie ma sensu utwardzać ścieżek w lasku, bo wysypany materiał szybko zniknie pod błotem. Lepiej byłoby na trasie dawnej drogi technologicznej wyznaczyć ciąg pieszo-rowerowy poprzez ułożenie płyt. Na to jednak musiałaby się zgodzić fundacja Miejski Park i Ogród Zoologiczny, która zarządza częścią terenu –wyjaśnia „Gazecie Wyborczej”  radna Iga Lipiec.

Jednak fundacja Miejski Park nie dysponuje obecnie środkami na remonty – nie może więc sfinansować utwardzenia drogi. Podobny problem ma Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, który odpowiada za odcinek traktu od strony ul. Gronostajowej oraz  władze dzielnicy. „Dofinansowanie utwardzenia przejścia wzdłuż lasku zadeklarował deweloper zarządzający jednym z pychowickich osiedli. Wygląda jednak na to, że nie ma się do czego dokładać. Poza tym trasa ta biegnie także przez działki prywatne” – informuje „Gazeta Wyborcza”. Odcinek ul. Gronostajowej, który ma kilkanaście metrów,  został zagrodzony przez właściciela gruntu metalowymi słupkami.

Więcej

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Sprawdziliśmy trójmiejską Falę. Na razie problemów jest mnóstwo

Zintegrowany transport

Sprawdziliśmy trójmiejską Falę. Na razie problemów jest mnóstwo

Michał Szymajda 07 kwietnia 2024

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Zintegrowany transport

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

KZN Bieżanów: CONTRACK z umową na innowacje

Biznes

KZN Bieżanów: CONTRACK z umową na innowacje

Łukasz Malinowski 01 września 2023

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Sprawdziliśmy trójmiejską Falę. Na razie problemów jest mnóstwo

Zintegrowany transport

Sprawdziliśmy trójmiejską Falę. Na razie problemów jest mnóstwo

Michał Szymajda 07 kwietnia 2024

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Zintegrowany transport

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

KZN Bieżanów: CONTRACK z umową na innowacje

Biznes

KZN Bieżanów: CONTRACK z umową na innowacje

Łukasz Malinowski 01 września 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5