Według "Dziennika Polskiego", pierwsza linia krakowskie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej z Balic do Wieliczki zostanie otwarta dopiero pod koniec roku 2014. PKP PLK uważa, że wszystkiemu winne są procedury.
- Jesteśmy przygotowani na wprowadzenie SKA. W latach 2013-2014 mamy zamiar kupić, m.in. w tym celu, 16 pociągów. Wszystko jest jednak uzależnione od prac związanych z przygotowaniem infrastruktury kolejowej i przystanków. A to już jest w gestii PKP PLK - powiedział "Dziennikowi Polskiemu" wicemarszałek województwa małopolskiego Roman Ciepiela.
- PKP odpowiada za przygotowanie dokumentacji i zezwoleń. Musimy czekać na ich skompletowanie. Dopiero to pozwoli rozpocząć inwestycję - mówi Urszula Podraza, rzeczniczka krakowskiego portu lotniczego. - Opóźnienia nie są naszą winą. Wszystko przez procedury. Przykładowo od ogłoszenia przetargu do wyłonienia wykonawcy projektu SKA do Balic minął ponad rok, a planowaliśmy, że może to potrwać około 4 miesięce - odpowiada PKP PLK.
W PKP PKL twierdzą, że od początku 2013 roku będzie możliwe uruchomienie SKA na odcinku Kraków Główny - Wieliczka Rynek Kopalnia. Roboty na odcinku Kraków Główny - Balice mają rozpocząć się na przełomie I i II kwartału 2013 roku, a zakończyć na przełomie III i IV kwartału 2014. Powstanie wydzielone, dwutorowe, zelektryfikowane połączenie z centrum do Balic. Budowa dodatkowych torów do lotniska jest na etapie przygotowań do zlecenia opracowania dokumentacji projektowej.
Więcej