Wojewoda małopolski wydał decyzję o pozwoleniu na budowę toru łączącego stację Kraków Płaszów ze stacją Kraków Prokocim wraz z przebudową toru łączącego obie stacje.
Przedsięwzięcie zostanie wykonane w ramach zadania inwestycyjnego Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Celem tej inwestycji jest przygotowanie infrastruktury technicznej do osiągania prędkości od 100 do 160 km/h dla pociągów pasażerskich oraz od 80 do 120 km/h dla pociągów pasażerskich. – Decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności, dzięki czemu inwestor – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – będzie mógł natychmiast rozpocząć prace – poinformowało biuro wojewody.
Wydłużona procedura pozyskania gruntów
Jak informuje "Rynek Kolejowy" Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK, prace są częścią podstawowego zakresu kontraktu. – Ze względu na wydłużoną procedurę pozyskania niezbędnych gruntów czas uzyskania kompletnej dokumentacji wydłużył się. Nie miało to jednak wpływu na przesunięcie harmonogramu realizacji – zapewnia przedstawiciel spółki, dodając, że zgodnie z planami wykonawcy łącznik będzie budowany w przyszłym roku, jako jeden z ostatnich etapów prac na stacji Kraków Płaszów.
Jak
wyjaśniło niedawno Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na interpelację posłanki Pauliny Matysiak, opóźnienie modernizacji odcinka E 30 Kraków Główny Towarowy – Rudzice jest spowodowane przede wszystkim koniecznością udzielenia wykonawcy zamówienia uzupełniającego na wykonanie rozszerzonego zakresu robót o prace nieprzewidziane w umowie - konkretnie na budowę nowego obiektu mostowego nad rzeką Wisłą w km 1,875 dla toru nr 1 linii kolejowej nr 629, uwzględniającego dodatkową infrastrukturę pieszo – rowerową.
Jest też pozwolenie dla linii nr 93
Jak przypomina biuro wojewody, pod koniec ubiegłego tygodnia z upoważnienia Wojewody Małopolskiego Łukasza Kmity została wydana decyzja umożliwiająca modernizację linii kolejowej nr 93. Prace będą częścią zadania pod nazwą: Opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlano-montażowych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice na odcinku Trzebinia – Oświęcim” w ramach projektu POliŚ5.1-12. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.
Rozbudowana zostanie infrastruktura kolejowa wraz z rozbudową lub przebudową układu drogowego na terenie gmin: Oświęcim, Libiąż, Chełmek oraz miasta Oświęcim. Wśród zaplanowanych prac znajdą się między innymi: zabezpieczenie infrastruktury technicznej zlokalizowanej w pasie drogowym, rozbudowa i umocnienie nasypu kolejowego, przebudowa lub rozbudowa układu drogowego oraz budowa zjazdu w Libiążu i Babicach.