Partnerzy serwisu:
Pasażer

Kraków - Katowice w 44 minuty. Tak szybko nie przyjechał jeszcze nikt

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Nasz Czytelnik odnotował najszybszy w historii czas przejazdu pociągu z Krakowa do Katowic. Nadrabiając opóźnienie, jego IC Wyspiański pokonał ten odcinek w 44 minuty. PKP Intercity potwierdziło to osiągnięcie.

Nasz Czytelnik pan Mateusz Turski, który 11 czerwca, w dzień wprowadzenia nowego rozkładu, wybrał się w podróż wagonem panoramicznym z Katowic do Krakowa zaobserwował bardzo szybki powrót pociągiem IC Wyspiański. Skład ten, rozkładowo zapewniający najszybsze połączenie na trasie (48 minut) wyjechał opóźniony o 6 minut, a w Katowicach spóźnienie wyniosło tylko dwie minuty.

Skład miejscami jechał z prędkością ponad 150 kilometrów na godzinę i jak zauważa Czytelnik, przez całe Mysłowice prędkość pociągu jest ograniczona do 35 kilometrów na godzinę; możliwy jest zatem jeszcze krótszy czas przejazdu. - Średnia z przejazdu tego odcinka na poziomie 105 km/h to dobry wynik - mówi ekspert infrastruktury Piotr Malepszak dodając, że po wykonaniu zawieszonej na razie modernizacji stacji Mysłowice i odcinka do Katowic, docelowy czas jazdy pociągów rozkładowych bez zatrzymania powinien wynieść tylko 37-39 minut. Zwraca też uwagę, że rekord był możliwy dzięki obecności dwóch maszynistów (wymagania prawne dla prędkości powyżej 130 km/h) na pokładzie; to jednak, ze względu na wysokie koszty, nie jest w PKP Intercity regułą. 

Jak zwraca uwagę czytelnik EC Porta Morawica jechała z Katowic do Krakowa 52 minuty (przy rozkładowym czasie przejazdu 59 minut), i to mimo tylko jednego maszynisty na pokładzie. Poprzedni rekord odnotowaliśmy 14 lutego 2022 roku - pociąg PKP Intercity IC Hetman przejechał wówczas odcinek Kraków - Katowice w 48 minut.

PKP Intercity potwierdziło, że 11 czerwca i 2 lipca pociąg IC Wyspiański przejechał z Krakowa do Katowic w czasie 44 minuty. - Wraz z korektą rozkładu jazdy PKP Polskie Linie Kolejowe podniosły prędkość pociągów pasażerskich do 160 km/h na odcinku Trzebinia – Jaworzno Szczakowa (dotychczas taka prędkość obowiązywała pomiędzy Krakowem a Trzebinią). Przełożyło się to na skrócenie czasu przejazdu - tłumaczy Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. Jak dodaje, rozkładowy czas przejazdu na tej trasie może się jeszcze skrócić po likwidacji przejazdu kolejowo-drogowego w Jaworznie Ciężkowicach, który zostanie zastąpiony rozwiązaniem bezkolizyjnym. Nie podaje jednak żadnych informacji na temat potrzebnej przebudowy odcinka przez Mysłowice.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Opóźniona modernizacja ważnych krakowskich stacji zmierza do finału

Infrastruktura

Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]

Infrastruktura

Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]

inf. pras., oprac. ms. 31 sierpnia 2021

Zobacz również:

Opóźniona modernizacja ważnych krakowskich stacji zmierza do finału

Infrastruktura

Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]

Infrastruktura

Koniec prac na stacji Trzebinia [zdjęcia]

inf. pras., oprac. ms. 31 sierpnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5