fot. Michał SzymajdaZdjecie ilustracyjne - z innego pociągu
W sobotę 15 czerwca pociąg TLK Gwarek, pokonujący 652-kilometrową trasę z Katowic do Słupska, dojechał do stacji z wielogodzinnym opóźnieniem. Najpierw w Pleszewie zmarł starszy pasażer, potem pociąg utknął w Rogoźnie z powodu awarii sieci trakcyjnej, gdzie mdlących pasażerów zabierały karetki pogotowia. W końcu zabrały też i drużynę konduktorską. Pociąg do Słupska dotarł z ok. dziewięciogodzinnym opóźnieniem.
Sobotni przejazd pociągu Gwarek, wyjeżdżającego z Katowic o godz. 5:41 i docierającego do Słupska planowo o godz. 14:43, należał do niezwykle pechowych. Przed godz. 9:00 w pociągu zasłabł 75-letni pasażer. Na stacji w Pleszewie interweniowało pogotowie, ale w trakcie reanimacji pasażer zmarł. Wagon, w którym doszło do zdarzenia, został zamknięty, a podróżni zostali przeniesieni do innych wagonów. Podróżnych jadących do Poznania przesadzono do innego pociągu. Skład, z ok. 300 osobami na pokładzie odjechał z Pleszewa o 11:44, czyli prawie trzy godziny po czasie.
Pociąg dojechał jedynie do Rogoźna, gdzie utknął na wiele godzin z powodu awarii sieci trakcyjnej. Skład miał zostać cofnięty do Poznania i skierowany przez Gniezno, ale warunki w pociągu pozbawionym klimatyzacji czy np. wody w toaletach okazały się trudne. Do pociągu kilka razy przyjeżdżało pogotowie ratunkowe z powodu omdleń podróżnych, w tym pasażerki z dwójką dzieci. Ostatecznie przed 16:00 pogotowie musiało też zabrać drużynę konduktorską.
Napięcie w sieci załączono o 17:09. Ostatecznie Gwarka połączono z wagonami pociągu IC Malczewski z Przemyśla Głównego do Kołobrzegu, w którym zepsuła się lokomotywa. O godz. 19:14 pociąg wyruszył z Rogoźna w dalszą podróż. Rozłączenie składów odbyło się w Białogardzie. Do Słupska pociąg dojechał o godz. 23:45. Natomiast pociąg IC Malczewski dojechał do Kołobrzegu o 23:00 zamiast o 18:27.
Jak informuje PKP IC, podróżnym wielokrotnie dostarczano wodę. Przewoźnik przypomina też, że podróżni mogą składać reklamacje.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.