Koszaliński samorząd, który kilka lat temu przejął linię kolejową nr 427 z Mścic do Mielna Koszalińskiego, w drodze przetargu nieograniczonego poszukuje dla niej zarządcy.
Odcinek Mścice – Mielno Koszalińskie, to liczący zaledwie 5 kilometrów szlak kolejowy, będący odgałęzieniem linii 402 łączącej Koszalin z Kołobrzegiem. To zarazem jedna z nielicznych linii kolejowych w w Polsce, gdzie odbywa się planowy ruch pociągów pasażerskich po infrastrukturze, która nie należy do PKP PLK. Odcinek ten ma niebagatelne znaczenie w sezonie letnim, kiedy kursujące po nim szynobusy stają się alternatywą dla komunikacji prowadzonej zakorkowaną drogą krajową nr 11.
Zwycięzca przetargu będzie musiał przez 4 kolejne sezony tak przygotować linie, by bezpiecznie odbywały się na niej kursy szynobusów, do których dopłaca urząd marszałkowski oraz Mielno i Koszalin. Przez ostatnie lata robiła to firma PMT.
Jakie warunki musi spełnić chętny do zarządzania linią 427, ile dotychczas samorząd płacił za utrzymanie i dlaczego zrezydnowano z usług PKP PLK na tym odcinku? Czytaj na portalu MONITOR