Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kostrzyn: Po remoncie jest wolniej. Ale tymczasowo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-05-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kostrzyn: Po remoncie jest wolniej. Ale tymczasowo
Choć mosty na Warcie w Kostrzynie były niedawno remontowane, pociągi znów przejeżdżają przez nie z prędkością 40 km/h. Wkrótce jednak mają nieco przyspieszyć – do 60 km/h, PLK planują bowiem remont torów na odcinkach dojazdowych do przeprawy.  

Jak zwrócili nam uwagę czytelnicy, niedawny remont mostów na Warcie w Kostrzynie nad Odrą nie przyniósł poprawy prędkości. Chodzi tu o przeprawę na linii nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny, tzw. magistrali nadodrzańskiej, na odcinku Chyrzyno – Kostrzyn. Co prawda tuż po zakończeniu robót pociągi jeździły szybciej niż przed ich rozpoczęciem, ale niedługo później dopuszczalną szybkość ponownie obniżono do poprzedniego stanu.

– Kilka miesięcy temu był remont torowiska na mostach przez Wartę w Kostrzynie. Trudno pojąć spadek parametrów już po kilku tygodniach użytkowania – komentuje jeden z czytelników w liście do redakcji.

Będzie remont dojazdów do mostów

Powrót do niższej prędkości dopuszczalnej potwierdzają PKP Polskie Linie Kolejowe. – Wprowadzono tam obniżenie prędkości jazdy pociągów do 40 kilometrów na godzinę – mówi Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK. Zarządca infrastruktury tłumaczy, że taki stan rzeczy związany jest z nieukończeniem wszystkich niezbędnych robót. Dalszy ich ciąg jest dopiero planowany.

– Prowadzimy dalsze prace remontowe torów kolejowych na dojazdach do wyremontowanych mostów. Obecnie przygotowujemy procedurę wyłonienia wykonawcy remontu – powiedział nam przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych. – Po wykonaniu wszystkich prac torowych ponownie zostanie wprowadzona na całym odcinku prędkość jazdy pociągów 60 km/h – zapowiada Zbigniew Wolny.

Prace na całej „nadodrzance”

Poprzedni remont obejmował wymianę mostownic, łożysk ślizgowych oraz położenie nowej powłoki malarskiej. Zaplanowane roboty na terenie Kostrzyna nie są jedynymi zapowiadanymi pracami na „nadodrzance”. W kwietniu PLK podpisała dwie umowy na modernizację odcinków Chojna – Krzywin Gryfiński i Krzywin Gryfiński – Dolna Odra. Roboty zrealizują tam Porr i Bug Verkehrsbau AG Niemcy.

W 2016 roku ma zakończyć się modernizacja całego fragmentu trasy z Głogowa przez Zieloną Górę do stacji Dolna Odra. Dzięki niej pociągi przyspieszą do 120 km/h. Choć obecnie znaczenie linii nr 273 w ruchu pasażerskim jest stosunkowo niewielkie, pełni ona bardzo istotną rolę w transporcie towarów. 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kostrzyn: Już niedługo zakończy się remont dworca kolejowego

Infrastruktura

Kostrzyn: Już niedługo zakończy się remont dworca kolejowego

Gazeta Wyborcza/Rynek Kolejowy 05 marca 2013

O komunikacji w Kostrzynie nad Odrą

Warte uwagi

O komunikacji w Kostrzynie nad Odrą

ew / Rynek Infrastruktury 25 kwietnia 2013

Remont dworca w Kostrzynie nie zakończy się planowo

Infrastruktura

Kostrzyn: Czy remont dworca kiedyś się skończy?

Infrastruktura

Kostrzyn: Czy remont dworca kiedyś się skończy?

ak, Rynek Kolejowy 14 lutego 2014

Więcej pociągów do Kołobrzegu i Kostrzyna

Biznes

Więcej pociągów do Kołobrzegu i Kostrzyna

Paweł Rydzyński 05 maja 2014

Zobacz również:

Kostrzyn: Już niedługo zakończy się remont dworca kolejowego

Infrastruktura

Kostrzyn: Już niedługo zakończy się remont dworca kolejowego

Gazeta Wyborcza/Rynek Kolejowy 05 marca 2013

O komunikacji w Kostrzynie nad Odrą

Warte uwagi

O komunikacji w Kostrzynie nad Odrą

ew / Rynek Infrastruktury 25 kwietnia 2013

Remont dworca w Kostrzynie nie zakończy się planowo

Infrastruktura

Kostrzyn: Czy remont dworca kiedyś się skończy?

Infrastruktura

Kostrzyn: Czy remont dworca kiedyś się skończy?

ak, Rynek Kolejowy 14 lutego 2014

Więcej pociągów do Kołobrzegu i Kostrzyna

Biznes

Więcej pociągów do Kołobrzegu i Kostrzyna

Paweł Rydzyński 05 maja 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5