Choć mosty na Warcie w Kostrzynie były niedawno remontowane, pociągi znów przejeżdżają przez nie z prędkością 40 km/h. Wkrótce jednak mają nieco przyspieszyć – do 60 km/h, PLK planują bowiem remont torów na odcinkach dojazdowych do przeprawy.
Jak zwrócili nam uwagę czytelnicy, niedawny remont mostów na Warcie w Kostrzynie nad Odrą nie przyniósł poprawy prędkości. Chodzi tu o przeprawę na linii nr 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny, tzw. magistrali nadodrzańskiej, na odcinku Chyrzyno – Kostrzyn. Co prawda tuż po zakończeniu robót pociągi jeździły szybciej niż przed ich rozpoczęciem, ale niedługo później dopuszczalną szybkość ponownie obniżono do poprzedniego stanu.
– Kilka miesięcy temu był remont torowiska na mostach przez Wartę w Kostrzynie. Trudno pojąć spadek parametrów już po kilku tygodniach użytkowania – komentuje jeden z czytelników w liście do redakcji.
Będzie remont dojazdów do mostów
Powrót do niższej prędkości dopuszczalnej potwierdzają PKP Polskie Linie Kolejowe. – Wprowadzono tam obniżenie prędkości jazdy pociągów do 40 kilometrów na godzinę – mówi Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK. Zarządca infrastruktury tłumaczy, że taki stan rzeczy związany jest z nieukończeniem wszystkich niezbędnych robót. Dalszy ich ciąg jest dopiero planowany.
– Prowadzimy dalsze prace remontowe torów kolejowych na dojazdach do wyremontowanych mostów. Obecnie przygotowujemy procedurę wyłonienia wykonawcy remontu – powiedział nam przedstawiciel Polskich Linii Kolejowych. – Po wykonaniu wszystkich prac torowych ponownie zostanie wprowadzona na całym odcinku prędkość jazdy pociągów 60 km/h – zapowiada Zbigniew Wolny.
Prace na całej „nadodrzance”
Poprzedni remont obejmował wymianę mostownic, łożysk ślizgowych oraz położenie nowej powłoki malarskiej. Zaplanowane roboty na terenie Kostrzyna nie są jedynymi zapowiadanymi pracami na „nadodrzance”. W kwietniu PLK podpisała dwie umowy na modernizację odcinków Chojna – Krzywin Gryfiński i Krzywin Gryfiński – Dolna Odra. Roboty zrealizują tam Porr i Bug Verkehrsbau AG Niemcy.
W 2016 roku ma zakończyć się modernizacja całego fragmentu trasy z Głogowa przez Zieloną Górę do stacji Dolna Odra. Dzięki niej pociągi przyspieszą do 120 km/h. Choć obecnie znaczenie linii nr 273 w ruchu pasażerskim jest stosunkowo niewielkie, pełni ona bardzo istotną rolę w transporcie towarów.