Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koronawirus opóźni dopuszczenie do ruchu chińskich ezt Sirius dla Leo Expressu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
01-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koronawirus opóźni dopuszczenie do ruchu chińskich ezt Sirius dla Leo Expressu
Fot. Leo Express CRRC Sirius
Koronawirus skutecznie zatrzymał ruch lotniczy pomiędzy Państwem Środka a Europą. Specjaliści producenta CRRC, produkującego dla Leo Express pojazdy Sirius, nie mogą stawić się w Czechach, z czego wynikają kolejne opóźnienia w homologowaniu pociągów. Sam Leo Express też jest w kłopotach.

Jak poinformował czeski portal zdopravy.cz, testy sześcioczłonowych Syriuszy na torze testowym w Velimiu odbywają się w bardzo ograniczonym zakresie. Chińscy specjaliści z CRRC w Velimiu byli po raz ostatni na początku marca. Ich rotacja wypadła akurat w momencie, gdy zapadła decyzja o zamknięciu granic. Z tego powodu Sirius wciąż nie przeszedł testów ruchowych na większym okręgu toru testowego, mierzącego ponad 13 kilometrów. Testy przeprowadzono jedynie na mniejszym, 4-kilometrowym okręgu. A to oznacza, że wciąż nie wiadomo, jak pojazd zachowuje się przy prędkości 160 km/h, do której został przygotowany.

Emil Sedlařík, rzecznik Leo Expressu poinformował, że prace nad zatwierdzeniem trwają teraz „zdalnie”. – We współpracy z naszymi technikami pracujemy nad rozwiązaniem, które zakończy proces homologacji pojazdów, nawet jeśli obostrzenia związane z przemieszczaniem się, zostaną utrzymane. Przedłużenie procesu dopuszczenia w Czechach oznacza dla nas straty, ponieważ nie możemy sprzedawać biletów na te pociągi według zasad Leo Expressu, z półrocznym wyprzedzeniem – wyjaśnił Sedlařík.

Do tej pory Leo Express kupił trzy elektryczne zespoły trakcyjne Sirius od CRRC. Jest autorem oraz właścicielem ich koncepcji i projektu. Pierwotnie miały rozpocząć kursowanie od grudnia 2019, ale projekt ma około roczne opóźnienie. Przewoźnik chce je wprowadzić na tory w grudniu 2020.

Tor testowy wykonuje około 50% swojej, zaplanowanej na kwiecień, pracy. Jak podkreśla, cytowany przez czeskich dziennikarzy szef VÚŽ Velim, swoje pojazdy testują na torze klienci ze Słowacji, Austrii i Czech, których udało się namówić na pozostanie w Republice. O jakie pojazdy i jakich producentów chodzi? To jest już objęte tajemnicą.

W tym miejscu można zobaczyć, jak wygląda tor testowy w Velimiu. O problemach Leo Expressu i o negocjacjach dotyczących zakupu przewoźnika przez państwowe Koleje Czeskie piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5