Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Konurbacja górnośląska: Gęsta sieć komunikacji o bardzo niskiej jakości

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Konurbacja górnośląska: Gęsta sieć komunikacji o bardzo niskiej jakości
Atuty – renesans komunikacji tramwajowej. Mankamenty – brak pełnej integracji taryfowej oraz w dalszym ciągu skrajnie niezadowalający stan taboru i infrastruktury. Biała Księga Mobilności w Aglomeracjach (BKM) bardzo szeroko podjęła zagadnienie przyszłości transportu publicznego w konurbacji górnośląskiej.

– Zjawiska kojarzone z renesansem tramwaju można już powoli zauważyć na obszarze Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Niestety, były one poprzedzone latami zapaści transportu tramwajowego w konurbacji górnośląskiej. Brak środków na remonty torowisk, które znajdowały się w fatalnym stanie (co skutkowało niekonkurencyjnym w stosunku do innych środków transportu czasem przejazdu), wysłużony tabor, a nade wszystko niespotykana fala likwidacji tras tramwajowych sprawiały, że znaczenie komunikacji tramwajowej na Górnym Śląsku spadało. W 2006 r. zlikwidowano trasę z Będzina do Żychcic oraz z Bytomia do Dąbrówki Wielkiej, a w 2009 trasę z Chorzowa do Siemianowic Śląskich – to tylko niektóre przykłady fizycznej likwidacji sieci Tramwajów Śląskich, jaka miała miejsce po 1989 r. W tym samym roku tramwaje zostały całkowicie zlikwidowane w Gliwicach – napisaliśmy w BKM (do ściągnięcia tutaj).

Jak podkreślono w BKM, podstawowym interwałem stosowanym w liniach autobusowych jest 30 minut w dni powszednie oraz 60 minut w dni wolne – częstotliwość taka w innych dużych sieciach komunikacyjnych (np. w sieci organizowanej przez warszawski ZTM) jest zasadniczo przeznaczona dla linii o charakterze uzupełniającym – nie jest stosowana na liniach magistralnych i głównych.

Poza tym, znaczna część taboru poruszającego się na liniach autobusowych KZK GOP jest wyeksploatowana – dotyczy to zwłaszcza autobusów marki Ikarus, należących do Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej z Katowic, oraz używanego taboru autobusowego sprowadzanego przez przewoźników prywatnych – na wielu liniach obsługiwanych przez przewoźników można spotkać tabor niezgodny z umową, jaką dany przewoźnik zawarł z organizatorem.

Innym mankamentem transportu publicznego w konurbacji górnośląskiej jest brak integracji taryfowej pomiędzy KZK GOP i sąsiednimi organizatorami transportu zbiorowego, w szczególności z MZK Tychy i MZDiM Jaworzno, jak również brak pełnej integracji z Kolejami Śląskimi (obecnie „wspólne bilety” obejmują tylko ofertę biletów okresowych).

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Zintegrowany transport

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Zintegrowany transport

Wracają tramwaje z Katowic do Sosnowca przez Szopienice

Redakcja/inf. pras. 26 lipca 2023

Tramwaje Śląskie. Jest umowa na przebudowę pętli Chebzie

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5