Partnerzy serwisu:
Biznes

Kontenerowy gigant MSC przejął połowę udziałów włoskiego przewoźnika Italo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
16-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Kontenerowy gigant MSC przejął połowę udziałów włoskiego przewoźnika Italo
fot. Mathijs Verweij, CC BY 2.0 DEED, flickr.com
Komisja Europejska zatwierdziła przejęcie przez Mediterranean Shipping Company, giganta w przewozach kontenerów, firmy Nuovo Trasporti Viaggiatori, włoskiego operatora kolei dużych prędkości i właściciela marki Italo.

Jest zgoda Unii Europejskiej na przejęcie pakietu udziałów prywatnego włoskiego kolejowego przewoźnika Nuovo Trasporti Viaggiatori przez firmę Mediterranean Shipping Company. Procedurę kontroli planowanej fuzji firm wszczęto w styczniu, kiedy to podpisano porozumienie dotyczące przejęcia udziałów. Komisja uznała, że nie ma żadnych obaw wskazujących na zaburzenie konkurencji. Szwajcarski kontenerowy gigant przejmie pakiet ok. 50 proc. udziałów od amerykańskiego funduszu Global Infrastructure Partners – dotychczasowego większościowego akcjonariusza, posiadającego w wcześniej w Italo-NTV 72,55 proc. udziałów.

Nuovo Trasporti Viaggiatori uruchomiło pociągi pod marką Italo w 2012 roku, kiedy to Włochy były pierwszym krajem w Europie, który otworzył własny rynek kolei dużych prędkości na konkurencję. Przewoźnik dysponuje obecnie 25 składami Alstom AGV i 26 składami Pendolino Evo Alstomu bez wychylnego pudła. Firma obsługuje 51 połączeń i przewozi ponad 20 milionów pasażerów rocznie. Firma została założona w 2006 roku przez Lucę Cordero di Montezemolo, Gianniego Punzo, Diego Della Valle i Giuseppe Sciarrone.

Wartość transakcji szacuje się na ok. 4,2 miliarda euro. Celem przejęcia, jak czytamy w notatce grupy kontenerowej, jest ustanowienie długoterminowego strategicznego partnerstwa na rzecz przyszłego rozwoju Italo. MSC będzie w posiadaniu dokładnie 49,23 proc. akcji, a Global Investment 34,38 proc. Operatorzy spoza UE będą zatem właścicielami 83,61 procent Italo-NTV. MSC będzie kontrolować kolejową spółkę działającą we włoskim sektorze kolei dużych prędkości za pośrednictwem SAS – Shipping Agages Services, spółki holdingowej MSC z siedzibą w Luksemburgu.

– Jesteśmy podekscytowani współpracą z MSC z którą łączą nas silne relacje biznesowe, aby w dalszym ciągu wspierać przyszły rozwój Italo – mówił w październiku ubiegłego roku Bayo Ogunlesi, prezes Global Infrastructure Partners, wcześniej większościowego udziałowca włoskiego przewoźnika. – Nadal dążymy do zapewnienia pasażerom wysokiej jakości usług i korzyści dla włoskiej gospodarki. Cieszymy się, że MSC podziela naszą wizję przyszłości Italo, ponieważ szybki transport kolejowy jest kluczem do osiągnięcia celów zerowej emisji i jest zgodny ze strategiami Global Infrastructure Partners w zakresie transformacji energetycznej i dekarbonizacji – dodał.

– Umowa przejęcia udziałów w Italo jest oznaką naszego dążenia do długotrwałego zaangażowania i wsparcia dla rozwoju wyjątkowego włoskiego szybkiego transportu kolejowego. Mocno wierzymy w potencjał Italo w zakresie dalszego wzmacniania połączeń kolejowych na terenie całych Włoch. Celem naszej grupy jest dalszy rozwój zrównoważonych rodzajów transportu, zarówno w przypadku pasażerów, jak i towarów – mówił podczas umowy przejęcia włoskiego przewoźnika Diego Aponte, prezes grupy MSC Mediterranean Shipping Company.

MSC to światowy gigant w branży transportu i logistyki, założony w 1970 roku przez Gianluigiego Aponte , ojca Diego. Grupa obsługuje obecnie flotę składającą się z 760 statków. Obecna jest w 155 krajach i obsługuje klientów za pośrednictwem 675 biur. MSC zatrzymuje się w 520 portach na ponad 260 szlakach handlowych. Przewozi przy tym około 23 milionów TEU.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Biznes

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Mateusz Kieruzal 07 kwietnia 2024

DB Cargo przetestowało cyfrowe sprzęgi DAC w ruchu. Jest werdykt

Tabor i technika

Przewozy dotowane to 97% rynku w Polsce

Pasażer

Przewozy dotowane to 97% rynku w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 30 marca 2024

Wsparcie dla przewoźników kolejowych we Włoszech i w Austrii

Infrastruktura

Wsparcie dla przewoźników kolejowych we Włoszech i w Austrii

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 15 listopada 2020

Zobacz również:

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Biznes

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Mateusz Kieruzal 07 kwietnia 2024

DB Cargo przetestowało cyfrowe sprzęgi DAC w ruchu. Jest werdykt

Tabor i technika

Przewozy dotowane to 97% rynku w Polsce

Pasażer

Przewozy dotowane to 97% rynku w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 30 marca 2024

Wsparcie dla przewoźników kolejowych we Włoszech i w Austrii

Infrastruktura

Wsparcie dla przewoźników kolejowych we Włoszech i w Austrii

Artur Bogdanowicz, Jakub Madrjas 15 listopada 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5