Budimex, działający w ramach konsorcjum z ZUE-Budimex-Strabag na odcinku LCS Kutno linii E20 poinformował o zakończeniu swojej części prac.
Kontrakt na modernizację odcinka LCS Kutno linii E20 Warszawa - Poznań
został podpisany w kwietniu 2017 roku. Realizacja prac odbywała się przy wprowadzeniu całkowitego zamknięcia linii; ruch prowadzono poprzez trasę objazdową i autobusową komunikację zastępczą.
Zakres działań firmy Budimex obejmował prace na posterunku odgałęźnym Zamków, stacji Barłogi oraz szlaku Barłogi – granica LCS Kutno. Firma weszła na "swój" odcinek w lipcu 2018 roku. Jak podkreśla, przez większość tego okresu prace prowadzone były przez całą dobę i zrealizowała je 8 dni przed terminem kontraktowym. W tym czasie wykonano demontaż toru, wzmocnienie gruntu i budowę nowej nawierzchni na długości 18 km. Przeprowadzono także demontaż i ponowny montaż rozjazdów. – Ponadto wywiesiliśmy 27 km nowej sieci trakcyjnej oraz zbudowaliśmy budynek nowej nastawni, w której uruchomiliśmy komputerowy system sterowania ruchem kolejowym wraz z powiązaniem z nową blokadą liniową – mówi Jakub Konkiewicz, kierownik kontraktu w Budimex SA cytowany w komunikacie.
Budimex SA podkreśla, że jest obecnie w pierwszej trójce największych wykonawców kolejowych. Firma ma za sobą m.in. przebudowę stacji Olszamowice oraz modernizację kolejowej linii obwodowej w Warszawie. Do innych inwestycji z tego sektora, wykonywanych przez firmę, należą m.in. modernizacja linii kolejowej nr 7 Otwock – Dęblin, przebudowa linii kolejowej E59 na odcinku Rokietnica-Wronki, czy prace przy LCS Idzikowice. Te trzy kontrakty mają zakończyć się w 2020 roku. Przed przedsiębiorstwem stoją już kolejne wyzwania – w marcu tego roku Budimex SA został wybrany na wykonawcę Stacji Gdynia Port. Inwestycja ma być realizowana w ramach poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni.
Prace na odcinku LCS Kutno nie zostały jeszcze zakończone - według założeń mają zostać zrealizowane do listopada tego roku. W tej chwili nie udało się osiągnąć czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Poznaniem na poziomie 2 godzin 20 minut od czerwca 2019 roku; według aktualnych zapowiedzi, stanie się to
dopiero w grudniu 2020 roku.