PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg dotyczący przebudowy układów torowych wraz z pełną infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E59 odcinek Czempiń – Poznań w ramach projektu POIiŚ 7.1-5.1 „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III, odcinek Czempiń – Poznań”. Komisja przetargowa za najkorzystniejszą ofertę uznała ofertę złożoną przez konsorcjum firm, na czele którego stoi Torpol.
W ogłoszonym w lutym tego roku przetargu, oferta konsorcjum Torpol, ZRK-DOM, Intercor była trzecią najkorzystniejszą pod względem ceny. W stosunku do najtańszej oferty, cena zaproponowana przez konsorcjum (671 209 880,53 zł brutto) była wyższa o przeszło 50 mln zł, co stanowi różnicę rzędu 8 proc. Oferty plasujące się od miejsca drugiego do dziewiątego różniły się wyceną prac zaledwie o niespełna 3 proc.
Jest to drugi, duży przetarg rozstrzygnięty na korzyść Torpol, po przetargu na modernizację linii kolejowej E75 Rail Baltica. Jak podaje spółka, ceny jednostkowe w ofercie złożonej na Rail Baltica są korzystniejsze od przedstawionych w ofercie na modernizację linii E59.