Konsorcjum z udziałem PKP Cargo wygrało przetarg na kompleksową obsługę bocznic kolejowych Kopalni Węgla Kamiennego "Piast", należącej do Kompanii Węglowej.
Chodzi o obsługę manewrową i utrzymanie bocznic KWK "Piast" Ruch I w Bieruniu i Ruch II w Woli, w ciągu najbliższych trzech lat. W skład zwycięskiego konsorcjum, poza PKP Cargo, weszły spółki PKP Cargo Service, PKP LHS oraz Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa. Do tej pory bocznice obsługiwał Nadwiślański Zakład Transportu Kolejowego Sp. z o.o.
- To duży przetarg, do którego przywiązywaliśmy spore znaczenie. Szacujemy, że docelowo przy obsłudze tych bocznic zatrudnienie znajdzie ok. 75 pracowników Śląsko-Dąbrowskiego Zakładu PKP Cargo - komentuje Marek Zaleśny, członek zarządu Spółki ds. handlowych.
To największa liczba pracowników skierowana do obsługi bocznic kolejowych spośród dotychczas realizowanych przez PKP Cargo projektów tego rodzaju. Do obsługi bocznicy Elektrowni Łagisza trafi ok. 30 pracowników Spółki, a do obsługi bocznicy KWK "Murcki" - ok. 65 pracowników.
Najpóźniej do końca lutego br. powinien zostać również ostatecznie rozstrzygnięty protest Nadwiślańskiego Zakładu Transportu Kolejowego w sprawie wygranego przez PKP Cargo przetargu na obsługę bocznicy KWK "Brzeszcze", również należącej do Kompanii Węglowej.
Jeszcze w tym miesiącu spółka planuje złożyć oferty w dwóch kolejnych przetargach na obsługę bocznic kolejowych.

* Fot. Kolejowa Agencja Fotograficzna.