Rada Nadzorcza spółki PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na stanowiska członków zarządu i prezesa.
Postępowanie zostało wszczęte na stanowisk w zarządzie: prezesa, dyrektora ds. eksploatacji; dyrektora ds. finansowych i ekonomicznych; dyrektora ds. utrzymania infrastruktury; dyrektora ds. realizacji inwestycji oraz dyrektora ds. wsparcia operacyjnego. Oznacza to pewne zmiany w strukturze zarządu spółki. Jak informuje biuro prasowe spółki, powodem ogłoszenia postępowania jest zbliżający się koniec kadencji obecnego zarządu.
Obecny zarząd PKP PLK ma siedem osób. Są w nim prezes Ireneusz Merchel, Marek Olkiewicz – wiceprezes, dyrektor ds. eksploatacji, Arnold Bresch (dyrektor ds. realizacji inwestycji), Piotr Majerczak (dyrektor ds. utrzymania infrastruktury), Robert Sobczak (dyrektor ds. rozwoju), Radosław Celiński (dyrektor ds. finansowych i ekonomicznych) oraz Witold Marek Słowik (dyrektor ds. operacyjnych).
Kadencja zarządu rozpoczęła się w lipcu 2018 roku, poza Witoldem Słowikiem, który
dołączył do spółki w sierpniu ubiegłego roku.
Kandydatem na stanowisko prezesa lub członka zarządu może być osoba, która ma wykształcenie wyższe, co najmniej 5-letni okres zatrudnienia, 3-letnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych lub samodzielnych i co najmniej roczne doświadczenie w zakresie zarządzania dużym przedsiębiorstwem. Zgłoszenia kandydatów będą przyjmowane do 8 czerwca 2021. Rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami spełniającymi warunki formalne zostaną przeprowadzone do 15 lipca 2021 r.