W Nowej Sarzynie od 23 listopada pociągi mogą przejeżdżać płynnie dwoma torami przez stację. Dobudowano bowiem 600-metrowy odcinek toru z dodatkowym mostem nad rzeką Trzebośnicą.
Wprawdzie nad rzeką Trzebośnicą były już dwa mosty kolejowe, ale jeden z nich nie należy do PKP. Został sprzedany w latach 70-tych zakładom chemicznym (obecnie Ciech). Od tego momentu PKP pozostał jeden most, a odcinek stał się "wąskim gardłem" na linii nr 68.
Żeby podnieść przepustowość linii, kolejarze zdecydowali się postawić nowy, trzeci obiekt. Powstał on w ramach modernizacji stacji Nowa Sarzyna wartej 23 mln zł netto.
Zgodnie z planem, most zbudowano już w pierwszym, zaplanowanym na ten rok etapie. Wymienione zostały także rozjazdy - prace wykonano w nowoczesnej
technologii blokowej. Dzięki takiemu podziałowi prac już teraz zwiększyła się przepustowość stacji.
W 2019 roku, zrealizowany ma zostać kolejny etap inwestycji na stacji Nowa Sarzyna. Przebudowane będą m.in. urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Projekt modernizacji stacji Nowa Sarzyna realizowany jest ze środków budżetowych w ramach projektu pn.: „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie z Grupy PKP PLK, która
pokonała w przetargu trzy inne firmy. Inwestycja ma zakończyć się w listopadzie 2019 r.
Co ciekawe, sprzedanego w latach 70-tych mostu właściwie nie widać na najnowszych zdjęciach udostępnionych przez PKP PLK, ale można go zobaczyć
na tym filmie z przejazdu pociągu.