Większość zakupionych w 2014 spalinowych lokomotyw Gama znajduje się w normalnej eksploatacji, tylko jedna z nich nie jeździ ze względu na problemy z jednostką napędową. To właśnie problemy z silnikami w głównej mierze trapiły dotąd te pojazdy.
Na początku kwietnia PKP Intercity poinformowało nas, że 8 z 10 spalinowych lokomotyw Gama znajduje się w eksploatacji, przy czym jedna z nich przechodzi planowany przegląd poziomu P3. Dwa nieczynne pojazdy znajdowały się w Pesie – jeden z nich z powodu awarii silnika, drugi – po kolizji. Jaki jest obecny stan pojazdów?
– Zakończenie przeglądu P3 wspomnianego spalinowozu nastąpi już wkrótce. Po jego zakończeniu do przeglądu PU3 zostanie skierowana kolejna lokomotywa. Plan przeglądowy zakłada wykonanie w najbliższym czasie jeszcze 2 przeglądy P3 Gam. Dążymy do zapewnienia dostępności Gam na sezon wzmożonych przewozów wakacyjnych – powiedziała Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Potwierdza to producent.
– W tej chwili 8 lokomotyw jest w eksploatacji, jeżdżą bez problemów, pod nadzorem naszego zespołu serwisowego. Dziewiąta lokomotywa, w której naprawiamy silnik, powinna wrócić do eksploatacji w połowie czerwca – powiedział Maciej Grześkowiak, rzecznik prasowy Pesy. Dodaje, że jeśli chodzi o
współpracę z MTU (producentem silników), to cały czas trwa dialog dotyczący ustalenia przyczyn usterek w silnikach i kosztów związanych z ich usuwaniem oraz wyłączeniem lokomotyw z eksploatacji.
Nie jest wykluczone, że lepsza dostępność Gam skłoni PKP Intercity do powrotu do obsługi odcinka Rzeszów – Hrubieszów własnymi pojazdami. Obecnie kursują tu spalinowe zespoły trakcyjne należące do SKPL, który jest podwykonawcą PKP Intercity.