Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koniec prac przy ERTMS na linii Warszawa – Gdynia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-04-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koniec prac przy ERTMS na linii Warszawa – Gdynia
Fot. PKP IntercityZdjęcie ilustracyjne
Konsorcjum Alstom, Thales, Nokia zakończyło dostawę systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 na magistrali kolejowej E65, na odcinku Warszawa – Gdynia.

– Dzięki dostawie najnowocześniejszej technologii na 350 km linii obejmującej 35 stacji kolejowych, łączącej Warszawę z Gdynią, pociągi mogą rozwijać prędkość do 200 km/h. Zrealizowany przez konsorcjum projekt był jednym z największych i najbardziej skomplikowanych w historii polskiej kolei – czytamy w komunikacie trzech firm.

Alstom i Thales Polska były odpowiedzialne za zaprojektowanie i wdrożenie systemu ERTMS/ETCS poziomu 2, natomiast Nokia za dostarczenie systemu GSM-R. W ramach projektu konsorcjum zmodernizowało osiem Lokalnych Centrów Sterowania, dostarczyło systemy zdalnego sterowania i zarządzania ruchem kolejowym, kompleksowe rozwiązania dla centrów dyspozytorskich, zintegrowany system informacji pasażerskiej oraz rozwiązania w zakresie monitoringu.

– Projekt, który wspólnie zrealizowaliśmy, jest przełomowym osiągnięciem w historii wdrażania kolei dużych prędkości w Polsce. Co więcej, decyzja Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego o wydaniu zezwolenia na dopuszczeniu do eksploatacji i prowadzenia ruchu kolejowego z prędkością do 200 km/h pod nadzorem systemu ERTMS poziomu 2 jest pierwszą taką w historii polskich kolei. Jesteśmy dumni, że po raz kolejny mogliśmy zrealizować projekt, wyznaczający nowe standardy na krajowych torach – powiedział Sławomir Nalewajka dyrektor zarządzający Alstom w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich.

– Cieszę się, że modernizacja tak ważnego projektu została zakończona. Dzięki naszym wspólnym rozwiązaniom staliśmy się częścią europejskiego systemu kolejowego. Polska kolej wkroczyła w erę kolei dużych prędkości – powiedział Paweł Przyżycki, dyrektor zarządzający Thales Polska.

W tym przełomowym projekcie wdrożono najnowocześniejsze technologie komunikacyjne i systemy sterowania ruchem kolejowym. Zakończenie projektu przyniesie korzyści ekonomiczne i społeczne zarówno dla korytarza E65 Warszawa-Gdynia, jak i dla całej Transeuropejskiej Sieci Transportowej – powiedział Piotr Kaczmarek, dyrektor Nokia Poland.

Zadanie zostało zrealizowane w ramach projektu POIiŚ pod nazwą „Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa-Gdynia w zakresie warstwy nadrzędnej LCS (ICR), ERTMS/ETCS/GSM-R, DSAT oraz zasilania układu trakcyjnego”. Pociągi z prędkością 200 km/h oraz w przedziałach 160 km/h – 200 km/h jeżdżą od grudnia 2020 roku. Pierwotnie, według zapewnień PKP PLK, miało się to stać w grudniu 2017.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Infrastruktura

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Mikołaj Kobryński 18 lipca 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Polski ERTMS/ETCS mocno opóźniony. PLK: Nadganiamy zaległości

Infrastruktura

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Infrastruktura

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Mikołaj Kobryński 18 lipca 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Polski ERTMS/ETCS mocno opóźniony. PLK: Nadganiamy zaległości

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5