Wygląda na to, że 2025 rok będzie tym momentem, w którym wreszcie zakończy się kosztowna i wieloletnia modernizacja linii kolejowej nr 351, łączącej Poznań ze Szczecinem. Jak przekazał właśnie wiceminister Piotr Malepszak, prace mają zakończyć się we wrześniu i doprowadzą do skrócenia czasu przejazdu między oboma miastami do 1 godziny i 45 minut.
Podczas obrad sejmowej Komisji Infrastruktury Piotr Malepszak, wiceminister Infrastruktury przekazał najnowsze informacje dotyczące modernizacji linii kolejowej nr 351, z Poznania do Szczecina. Przypomnijmy, że gruntowna modernizacja i przebudowa linii
miała zakończyć się z końcem 2023 roku, jednak prace – na stacji Stargard oraz Szczecin Dąbie wciąż trwają.
– Planujemy zakończyć to zadanie we wrześniu bieżącego roku. Po wydaniu ponad 4 miliardów złotych chcemy też dać realny efekt pasażerom w postaci skrócenia czasu przejazdu do godziny i 45 minut w relacji Poznań – Szczecin – przekazał Malepszak.
Do tej pory długo zakładano, że czas przejazdu pomiędzy stolicami sąsiadujących województw wyniesie dwie godziny lub godzinę i 50 minut. Skrócenie tego czasu o
5 minut było już zapowiadane przez ministra Malepszaka na naszych łamach. Najnowsza wypowiedź tylko potwierdza te plany. Przypomnijmy, że 15 lat temu czas przejazdu z Poznania do Szczecina wynosił 2 godziny i 10 minut.
Razem z regularnym, kilkuminutowym skracaniem czasu przejazdu między Poznaniem a Warszawą pozwoli to osiągnąć rekordowy czas przejazdu w całej relacji Szczecin – Warszawa, wynoszący niewiele ponad 4 godziny (zapowiedzi mówiły o czasie 4 godzin i 10 minut),
choć już dzisiaj Pendolino pokonuje tę trasę w 4 godziny i 18 minut natomiast dwa pozostałe ekspresy w czasie 4 godzin i 23 minut.
Malepszak przypomniał też, że modernizacja trasy do Szczecina jest kolejnym przykładem inwestycji, w której nie patrzono na kwestię przepustowości i doprowadzono do likwidacji kilku stacji i zamieniono je w zwykłe przystanki osobowe. Utrudnia to prowadzenie ruchu mieszanego - dalekobieżno-regionalnego a przede wszystkim pociągów towarowych, które korzystają z trasy w drodze do i z Zespołu Portów Szczecin – Świnoujście.