Z rozkładu jazdy pociągów już za około dwa miesiące zniknąć mają bezpośrednie pociągi regionalne kursujące pomiędzy Łodzią a Wrocławiem. Ostatni raz w trasę wyjadą one 12 grudnia. Oferta na odcinku Ostrów Wielkopolski – Wrocław nie zostanie przy tym zredukowana.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy o planach uruchomienia pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na nowej linii międzywojewódzkiej –
do Ostrowa Wielkopolskiego. Decyzja samorządu województwa łódzkiego wzbudziła
wiele kontrowersji, bo nie było jasne, czy kursy ŁKA mają uzupełnić, czy zastąpić częściowo ofertę Polregio. Aktywiści ze Zduńskiej Woli wystosowali w tej sprawie list otwarty, w którym sprzeciwiają się rozbiciu międzywojewódzkiej relacji Łódź – Ostrów Wielkopolski – Wrocław i niezachowaniu skomunikowań na przesiadkowej stacji w Ostrowie.
Z Ostrowa do Wrocławia pojedziemy bez zmianWładze Dolnego Śląska potwierdziły dziś „Rynkowi Kolejowemu”, że planowane są zmiany w siatce połączeń kategorii Regio pomiędzy Łodzią a Ostrowem Wielkopolskim i Wrocławiem. – To województwo łódzkie odpowiada za zmianę przewoźnika i oferty – podkreśla przy tym Michał Nowakowski, rzecznik prasowy marszałka województwa dolnośląskiego. Sugeruje on, że to łódzki samorząd regionalny powinien wyjaśnić tę sytuację pasażerom.
Zapewnia on także, że problemów z odbyciem podróży nie będą mieli pasażerowie korzystający z pociągów do Łodzi, ale wysiadający z nich jeszcze na terenie województwa dolnośląskiego. – Oferta przewozowa na odcinku Wrocław – Oleśnica – Ostrów Wielkopolski nie ulegnie zmianie – informuje nasz rozmówca. Czekamy na stanowisko Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego w tej sprawie.
Kursy pozostawały w rozkładzie przez wiele latDecyzja o likwidacji kursów z Łodzi do Wrocławia jest o tyle zaskakująca, że ich oferta była w ostatnich latach bardzo stabilna, a – jak wynika z obserwacji naszej redakcji – pociągi cieszyły się stosunkowo dobrą frekwencją. Choć obsługiwane przez Polregio (a wcześniej przez PR) relacje ulegały pewnym zmianom – dawniej pociągi rozpoczynały i kończyły bieg dalej, w Kłodzku czy w Jeleniej Górze – dwie pary kursów nieodmiennie łączyły Łódź z Wrocławiem. Luka, jaka powstanie po ich likwidacji, jest o tyle istotna, że to właśnie kurs Polregio stanowi pierwsze w ciągu dnia połączenie obu miast: wyjeżdża z Łodzi już ok. godz. 5:00. Pierwszy bezpośredni pociąg PKP Intercity odjeżdża dopiero ok. 2,5 godz. później.
Przypomnijmy, że inną zmianą na linii nr 14 pomiędzy Łodzią a Ostrowem Wielkopolskim będzie
uruchomienie weekendowych pociągów Kolei Wielkopolskich w bezpośredniej relacji z Poznania do Łodzi.