To nie był przetarg prowadzony w sposób najbardziej oczywisty, ale po 14 miesiącach urząd marszałkowski w Szczecinie w końcu podpisał umowę na naprawy P4 dziesięciu pojazdów SA136. Wykonawcą został ASO Mieczkowski, który pokonał Pesę.
W pierwotnym, ogłoszonym w styczniu ubiegłego roku przetargu ASO Mieczkowski nie wystartował. O naprawy dziesięciu pojazdów SA136 (tzw. smerfy) biły się: ich producent – Pesa oraz DTS-Szubin. Nie chodzi o kompletne naprawy, bo urząd marszałkowski oddzielnie wybierał m.in. wykonawcę napraw zestawów napędowych. O szeregu komplikacji, które z tego wynikły,
można przeczytać tutaj.
Ostatecznie urząd od wielu miesięcy miał już wykonawcę naprawy dwudziestu zestawów napędowych, ale nie miał firmy, która naprawi wszystkie inne elementy pojazdów, w których są zamontowane. Umowę udało się podpisać przed tygodniem. Wykonawcą jest ASO Mieczkowski, która otrzyma za to 31 139 910 złotych brutto. Firma pokonała Pesę, która zaoferowała cenę o 3 mln złotych wyższą, oraz gorsze warunki gwarancji i dłuższy czas wykonania napraw.
Jak poinformowała „Rynek Kolejowy” przedstawicielka wykonawcy Monika Mieczkowska-Arcabowicz, wczoraj (8 marca) odebrany do naprawy został pierwszy pojazd. – Zapowiada się niezwykle pracowity rok, dlatego też zwiększymy zatrudnienie – zapowiada.