PKP Intercity wreszcie wyposaża drużyny konduktorskie w nowe terminale mobilne. Pierwsze ich reakcje są bardzo pozytywne. Kontrole biletów przebiegają znacznie szybciej, a same terminale są lekkie i łatwe w użyciu.
Pierwsze z urządzeń w rękach drużyn pokładowych PKP Intercity zaczęły pojawiać się w pierwszych dniach stycznia.
– Na razie nie mogę powiedzieć złego słowa. Urządzenie błyskawicznie odczytuje kody QR, przez co znacznie przyspiesza nam pracę. Jest też znacznie lżejsze i mniejsze niż poprzednie a to ma dla nas duże znaczenie. Nie zawiesza się, a to było zmorą starych urządzeń– oceniał konduktor, którego dziennikarz „RK” wypytywał o nowe terminale w pociągu Pendolino 6 stycznia.
Do 1500 nowoczesnych urządzeń
Przewoźnik kupił 1250 nowych terminali mobilnych Zebra TC77 (producent nazywa je „komputerami dotykowymi”) z opcją pozwalającą na dokupienie dodatkowych 250 urządzeń. Są lekkie, poręczne, a przy tym odporne na upadek, różnicę temperatur i wilgoć (klasa szczelności IP67), dzięki czemu są przystosowane do pracy w zmiennych warunkach. Wyposażono je w duży wyświetlacz o przekątnej 4,7 cala, w system operacyjny Android 8.1.0. Ich dostawcą jest S&T Poland. Poprzednie wyprodukowało Casio.
Nowe zestawy dla drużyn konduktorskich składają się z terminala, drukarki BIXOLON ważącej jedynie 385 gramów oraz z pinpada. W odróżnieniu od dotychczasowych urządzeń funkcjonują w oparciu o technologię bezprzewodową z opcją korzystania z sieci Wi-Fi w pociągach oraz z sieci komórkowej LTE z możliwością aktywnego przełączenia pomiędzy dwoma operatorami. Cały zestaw mieści się w poręcznej torbie, co pozytywnie wpływa na komfort pracy konduktorów.
Skanowanie biletów innych operatorów
– Pracownicy drużyn konduktorskich PKP Intercity korzystają już z pierwszych ponad 400 nowych terminali, kolejne sukcesywnie są wydawane pracownikom, wszystkie zaś będą do ich dyspozycji do końca lutego – poinformowało biuro prasowe PKP Intercity. – Nowe terminale pozwolą na dostosowywanie systemu do zmian wprowadzanych w kanałach sprzedaży, czy tych wynikających z rozszerzania oferty. Umożliwiają kontrolę biletów na kartach bezstykowych, jak również skanowanie biletów kolei ukraińskich – dodaje spółka.
PKP Intercity planuje dalsze unowocześnianie sprzętu kasowego poprzez sukcesywną jego wymianę w kasach biletowych i Centrach Obsługi Klienta. W wyniku przeprowadzonego w 2019 r. dialogu technicznego w roku bieżącym będą kontynuowane działania dotyczące przygotowania postępowania na dostawę nowych elementów wyposażenia. W pierwszym etapie planowany jest zakup sprzętu drukującego.