Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kończy się opóźniona rewitalizacja odcinka Koluszki – Częstochowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kończy się opóźniona rewitalizacja odcinka Koluszki – Częstochowa
W tym miesiącu zakończyć ma się odbiór odcinka linii nr 1 pomiędzy Koluszkami a Częstochową po rewitalizacji. Dzięki pracom przywrócona została dopuszczalna prędkość 120 km/h. Jak przekonują przedstawiciele zarządcy infrastruktury, zakres robót pozwolił na osiągnięcie dobrych efektów przy dużo niższych niż w przypadku modernizacji nakładach.

W listopadzie zakończona ma zostać rewitalizacja dawnej magistrali warszawsko-wiedeńskiej na jej 125-kilometrowym odcinku od Koluszek do Częstochowy. Choć dopuszczalna prędkość została podniesiona już kilka miesięcy temu, dopiero w tym miesiącu remont zostanie formalnie zamknięty, a ostatni robotnicy zejdą z budowy.

– Jesteśmy teraz w trakcie odbioru końcowego. Ten projekt jest przeterminowany, bo zgodnie z umową wykonawca miał zakończyć prace 16 kwietnia, ale przedłużone zostało m.in. szlifowanie toru – mówił podczas zeszłotygodniowej konferencji prasowej Krzysztof Pietras, dyrektor projektu z ramienia PKP Polskich Linii Kolejowych. – W tej chwili trwają wciąż prace porządkowe – relacjonował.

W ramach rewitalizacji zbudowane zostały 43 nowe perony na przystankach. – W Piotrkowie Trybunalskim, by powstał nowy peron, musieliśmy zlikwidować jeden z torów – mówił Krzysztof Pietras. Wymieniono 160 km nawierzchni torowej, 85 km sieci trakcyjnej i 143 rozjazdy. – W ich przypadku wybraliśmy taką technologię, która nie będzie przeszkadzała nam przy dalszym podnoszeniu prędkości w przyszłości – zaznaczył przedstawiciel inwestora.

Pół godziny krócej za 615 mln zł

PLK zdecydowała jednak tylko o częściowej wymianie torowiska. – W torze nr 1 od Koluszek do Gorzkowic wzmacniane były jedynie słabe miejsca. Na dalszym odcinku do samej Częstochowy tor jest nowy – opisywał Krzysztof Pietras. – Kiedy zaczynaliśmy tę rewitalizację, na linii były odcinki z ograniczeniami do 50 czy 70 km/h. Dziś przywróciliśmy prędkość maksymalną 120 km/h, dlatego też na samym odcinku Koluszki – Częstochowa czas jazdy skraca się nawet o pół godziny – wskazywał.

Rewitalizacja ma być w przypadku tego odcinka magistrali rozsądnym kompromisem pomiędzy nakładami inwestycyjnymi a efektami. – To, co chcemy osiągać, to maksymalne wykorzystanie parametrów technicznych trasy przy bardzo dokładnej analizie kosztów, które należy wyłożyć na daną inwestycję – mówił Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. – O ile na odcinku z Warszawy do Koluszek niezbędna była modernizacja, czyli praktycznie budowa nowej linii po starym śladzie, o tyle tu przy rewitalizacji uzyskaliśmy satysfakcjonujące parametry – ocenił. – Dzięki tym pracom powstał dobry alternatywny ciąg do Warszawy i do Łodzi. Chcemy bowiem uzyskiwać efekt sieci, który pomoże sprawnie prowadzić ruch – podkreślał rzecznik spółki.

Koniec prac na linii, ciąg dalszy na stacjach

W najbliższym czasie kontynuowane mają być natomiast prowadzone w ramach osobnych zadań prace na stacjach leżących przy zrewitalizowanej trasie. Wyremontowany zostanie jeden z peronów w Piotrkowie Trybunalskim, który nie został do tej pory odnowiony z uwagi na uzgodnienia z konserwatorem zabytków. Roboty prowadzone będą też na dworcu Częstochowa Osobowa.

– Zmienimy jego wygląd. Malujemy wiaty na kolor szary, który będzie pasował do wystroju. Zmienimy też nawierzchnię peronów i pochylni. W tym roku prace obejmą część peronów, w przyszłym – ostatnie dwa (nr 1 i 2). Na koniec 2016 r. cała Częstochowa Osobowa będzie już wyremontowana – zapowiedział Helmut Klabis, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Częstochowie.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Piotrków Trybunalski przypomni o Wiedence

Infrastruktura

Piotrków Trybunalski przypomni o Wiedence

inf. prasowa 13 lipca 2017

Piotrków Trybunalski: Po remoncie dworca wyremontują perony

Infrastruktura

Dworzec w Piotrkowie otwarty

Infrastruktura

Dworzec w Piotrkowie otwarty

UM Piotrkowa 19 lipca 2012

Piotrków Trybunalski: zamkną przejazd na weekend

Warte uwagi

Piotrków Trybunalski: zamkną przejazd na weekend

rc, Rynek Kolejowy 22 maja 2014

Piotrków Trybunalski: Pasażerowie mają zastrzeżenia do prowadzonej inwestycji

Pasażer

Zobacz również:

Piotrków Trybunalski przypomni o Wiedence

Infrastruktura

Piotrków Trybunalski przypomni o Wiedence

inf. prasowa 13 lipca 2017

Piotrków Trybunalski: Po remoncie dworca wyremontują perony

Infrastruktura

Dworzec w Piotrkowie otwarty

Infrastruktura

Dworzec w Piotrkowie otwarty

UM Piotrkowa 19 lipca 2012

Piotrków Trybunalski: zamkną przejazd na weekend

Warte uwagi

Piotrków Trybunalski: zamkną przejazd na weekend

rc, Rynek Kolejowy 22 maja 2014

Piotrków Trybunalski: Pasażerowie mają zastrzeżenia do prowadzonej inwestycji

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5