Partnerzy serwisu:
Tabor

Kończy się budowa mostu kolejowego na Odrze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
29-09-2008
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP, 27 września 2008

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Kończy się budowa mostu kolejowego na Odrze
- W połowie grudnia Niemcy zakończą budowę nowego mostu kolejowego we Frankfurcie nad Odrą. W związku z ostatnim etapem tej inwestycji, planowane jest wstrzymanie ruchu kolejowego w tym miejscu - od 17 października do 13 grudnia.

W tym okresie wszystkie pociągi pasażerskie będą przekraczały granicę w Kostrzynie nad Odrą (Lubuskie). Ruch towarowy zostanie rozłożony na kilka przejść na zachodniej granicy - poinformował rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Krzysztof Łańcucki.

- Dla pasażerów oznacza to zmiany w rozkładzie jazdy międzynarodowych pociągów dalekobieżnych oraz wydłużenie czasu podróży średnio o 40-50 minut. Oddanie do użytku nowego mostu nastąpi 14 grudnia br.; wraz z wprowadzeniem w życie nowego rozkładu jazdy - powiedział Łańcucki.

Most kolejowy łączący Frankfurt nad Odrą ze Słubicami leży w ciągu jednego z najważniejszych szlaków kolejowych w tej części Europy - magistrali kolejowej Paryż-Warszawa-Moskwa (E-20).

Pierwotnie przerwa techniczna związana z budową nowego mostu kolejowego planowała była na okres od 17 października do pierwszego grudnia br. Termin ten został jednak przedłużony do 13 grudnia.

Budowa nowego mostu kolejowego we Frankfurcie nad Odrą rozpoczęła się pod koniec lutego br. Koszty inwestycji szacowane są na ok. 25 mln euro. Zgodnie z umową międzypaństwową, dotyczącą budowy i konserwacji przepraw kolejowych między Polską a Niemcami, to zadanie realizuje strona niemiecka.

Rekonstrukcja istniejącego mostu była konieczna z uwagi na jego zły stan techniczny. Od 2005 roku most we Frankfurcie nad Odrą był "wąskim gardłem" w ciągu magistrali kolejowej Paryż-Warszawa- Moskwa; ruch odbywał się tylko jednym z torów, z prędkością do 50 km/h. Oddanie nowego mostu pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów do 100 km/h oraz powrót do ruchu dwutorowego.

Końcowa faza budowy polega m.in. na osadzeniu na podporach nowego przęsła. Element konstrukcyjny o dł. 104 m zostanie nasunięty z barek lub pontonów, wg planu 18 listopada br. Jak zastrzegł wykonawca prac, powodzenie operacji zależy od stanu rzeki Odry.

W ramach wspomnianej umowy międzypaństwowej, w przyszłym roku ruszy budowa mostu kolejowego przez Nysę Łużycką na międzynarodowej linii kolejowej E-30. Most połączy Węgliniec (woj. dolnośląskie) z niemiecką Horką.

Tym razem przeprawę wybudują Polacy, a koszty inwestycji będą zbliżone to poniesionych przez Niemców we Frankfurcie nad Odrą. Most ma być gotowy do 2011 roku.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5