Partnerzy serwisu:
Pasażer

Komunikacja zastępcza z Piły do Krzyża na dłużej. Tabor z rezerwy trafił do Lubuskiego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
12-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Komunikacja zastępcza z Piły do Krzyża na dłużej. Tabor z rezerwy trafił do Lubuskiego
fot. Kudak, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgSA108-008 na stacji Krzyż
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom wraz z początkiem kwietnia nie przywrócono standardowego rozkładu jazdy na wielkopolskiej trasie z Krzyża do Piły. Polregio wciąż boryka się tam z brakami taborowymi. Za część pociągów nadal kursuje więc autobusowa komunikacja zastępcza, a pasażerowie muszą przygotować się na kolejne tygodnie utrudnień.

Komunikacja zastępcza na wielkopolskim odcinku linii nr 203 funkcjonuje od lutego. Wówczas Polregio odwołało dwie pary kursów, uruchamiając w zamian autobusy. Przewoźnik tłumaczył to koniecznością skierowania na przegląd trzeciego poziomu utrzymania jednego z kursujących tam pojazdów spalinowych. Utrudnienia miały być odczuwalne do końca marca.

Przegląd RegioTrampa wciąż trwa

Tymczasem część połączeń wciąż jest obsługiwana autobusami. – Z przykrością informujemy, że za wybrane pociągi (dwie pary) nadal istnieje konieczność uruchamiania autobusowej komunikacji zastępczej – potwierdza Zespół Prasowy Polregio. Spółka tłumaczy, że przegląd pojazdu SA108-004 nadal trwa, a aktualnie wielkopolski zakład przedsiębiorstwa nie dysponuje rezerwą taborową w zakresie pojazdów spalinowych i nie ma możliwości pozyskania składu zastępczego.

W Wielkopolsce Polregio dysponuje trzema pojazdami spalinowymi pozostającymi własnością urzędu marszałkowskiego. W dni robocze oraz w niedziele konieczne jest zaś wystawienie trzech składów, w soboty – dwóch. Przez sześć dni w tygodniu obsługa wszystkich rozkładowych kursów jest więc aktualnie niemożliwa. W przeszłości w podobnych przypadkach operator kierował na trasę z Krzyża do Piły skład zestawiony z lokomotywy spalinowej oraz z klasycznego wagonu. – Rezerwa taborowa w postaci wagonu piętrowego została delegowana do obsługi połączeń w PR Zielona Góra – informują służby prasowe przewoźnika.

Priorytetem jest ratowanie sytuacji w Lubuskiem

Skład wagonowy obsługuje więc inną trasę wybiegającą z Krzyża: do Kostrzyna przez Gorzów Wielkopolski. – Pomoc ta została uznana za nadrzędną w obliczu potrzeb przewozowych w województwie lubuskim – usłyszeliśmy. Przypomnijmy, że PR Zielona Góra od wielu miesięcy boryka się z istotnym deficytem taboru przystosowanego do kursowania na trasach niezelektryfikowanych, co prowadzi do wielokrotnego uruchamiania autobusowej komunikacji zastępczej i odwoływania połączeń.

Według aktualnych zapowiedzi autobusy będą zastępować część kursów z Piły do Krzyża do 4 maja. Dodajmy, że brak wystarczającej liczby sprawnych pojazdów spalinowych pozostaje problemem o skali ogólnopolskiej. Kursy odwoływane są także w województwie opolskim, a przejściowo do dużych utrudnień dochodziło również na styku województw świętokrzyskiego i łódzkiego. Autobusową komunikację zastępczą uruchamiały również Koleje Mazowieckie. Część zakładów Polregio eksploatuje natomiast dodatkowe pojazdy dzierżawione od SKPL Cargo.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Tabor i technika

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2024

Warszawa: W połowie maja ma ruszyć tramwaj na Gagarina. Pojedzie tam 11

Zintegrowany transport

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Zintegrowany transport

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Przemysław Farsewicz 14 kwietnia 2024

Zobacz również:

1500 metrów toru do przyszłości Gorzowa Wielkopolskiego

Infrastruktura

Transportowe plany wielkopolskiej Trzcianki

Infrastruktura

Transportowe plany wielkopolskiej Trzcianki

Jakub Rösler 05 kwietnia 2023

Pozostałe z wątku:

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Tabor i technika

B777 i Dreamlinery jak B737 MAX? Wady produkcji?

Mateusz Kieruzal 14 kwietnia 2024

Warszawa: W połowie maja ma ruszyć tramwaj na Gagarina. Pojedzie tam 11

Zintegrowany transport

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Zintegrowany transport

Alstom wydłuży tramwaje w francuskim Le Mans

Przemysław Farsewicz 14 kwietnia 2024

Zobacz również:

1500 metrów toru do przyszłości Gorzowa Wielkopolskiego

Infrastruktura

Transportowe plany wielkopolskiej Trzcianki

Infrastruktura

Transportowe plany wielkopolskiej Trzcianki

Jakub Rösler 05 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5