Samorząd województwa wielkopolskiego twierdzi, że sytuacja dotycząca dostępności taboru spalinowego w regionie jest dobra. Koleje Wielkopolskie muszą zastępować swoje kursy autobusami jedynie incydentalnie. Polregio wprowadziło jednak na jednej trasie takie rozwiązanie na okres do końca marca.
Polscy przewoźnicy borykają się w ostatnim czasie z problemem niskiej dostępności taboru przeznaczonego do obsługi linii niezelektryfikowanych. Dotyczy to zwłaszcza Kolei Mazowieckich, które musiały zastąpić część kursów na trasie Ostrołęka – Chorzele, a potem Płock – Sierpc i Nasielsk – Sierpc, autobusami. Podobne komplikacje czekają też na pasażerów Polregio w województwach lubuskim i opolskim. Udało się zaś rozwiązać przejściowe problemy w regionie świętokrzyskim.
W zeszłym tygodniu Polregio poinformowało nas, że poza województwami lubuskim i opolskim nie ma problemów z obsługą linii niezelektryfikowanych. Przewoźnik zamieścił jednak na swojej stronie internetowej komunikat, zgodnie z którym od 23 lutego do końca marca zastąpione autobusami są dwie pary kursów na trasie z Krzyża do Piły Głównej w województwie wielkopolskim. Zmiany w rozkładzie jazdy wprowadzone na linii nr 203 są tłumaczone przyczynami technicznymi.
Trwa przegląd dłuższego RegioTrampa
Występowanie utrudnień potwierdził teraz organizator połączeń. – W związku z pracami przeglądowymi na poziomie P3 pojazdu SA108 autobusowa komunikacja zastępcza realizowana jest na trasie z Piły do Krzyża obsługiwanej przez Polregio – wskazał Departament Transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Na pozostałych liniach finansowanych przez marszałka autobusy zastępcze pojawiają się zaś jedynie incydentalnie.
Region przypomniał, że pozostaje on właścicielem pojazdów spalinowych wykorzystywanych przez Polregio i Koleje Wielkopolskie, a KW dysponują poza tym także jednostkami hybrydowymi o napędzie elektryczno-spalinowym. Zgodnie z umowami dzierżawy taboru wojewódzkiego przeglądy niższych poziomów są prowadzone przez operatorów, a naprawy poziomu P4 i P5są zlecane w drodze przetargu przez UMWW. – Na chwilę obecną nie odnotowujemy problemów z dostępnością części zamiennych do pojazdów spalinowych, a przeglądy i naprawy są wykonywane zgodnie z przyjętym harmonogramem – deklaruje samorząd. Odróżnia to sytuację taborową w Wielkopolsce od notowanej w części województw, w których operatorzy i organizatorzy zwracają uwagę na wydłużenie czasu trwania wszelkich robót i dostaw.
KW radzi sobie dobrze
– Aktualna sytuacja spółki KW pozwala na realizację rozkładu jazdy zgodnie z założonym planem – podkreśla Departament Transportu UMWW. Spółka pozostaje własnością samorządu wojewódzkiego. Zachowana rezerwa taborowa jest jednak stosunkowo niewielka, bo wynosi od jednego do trzech pojazdów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.