PKP Cargo modernizuje tabor lokomotyw elektrycznych mając na uwadze zwiększenie efektywności ekonomicznej przewozów, bezpieczeństwo i komfort pracy maszynistów.
Na koniec października 2012 roku PKP Cargo dysponowało taborem ponad 2,5 tys. lokomotyw, z czego ponad 1200 pojazdów to lokomotywy elektryczne. Do najważniejszych należą pojazdy serii ET22 (najliczniejsza w PKP CARGO seria lokomotyw liniowych) oraz dwuczłonowe ET42 i ET41 dla potrzeb obsługi pociągów ciężkich (do 3 400 t), a także EU07 dla potrzeb pociągów lekkich (do 1 000 t).
Modernizacja lokomotyw ET22 i EU07 ma na celu podniesienie bezpieczeństwa pracy, obniżenie kosztów eksploatacji, ograniczenie wpływu na środowisko naturalne oraz poprawę jakości pracy maszynistów. W ramach modernizacji lokomotyw ET22 PKP Cargo sukcesywnie wymienia wózki, na których zawieszone jest pudło, na systemy typu Flexicoil. Montowane są także komputery pokładowe, które na bieżąco prowadzą diagnostykę pokładową. Wprowadzane są także nowe panele operatorskie, elektroniczne prędkościomierze z funkcjami „czarnej skrzynki” oraz przetwornice statyczne. Natomiast w przypadku lokomotyw serii EU07 na zlecenie PKP Cargo wymieniane są silniki trakcyjne, a kabiny maszynistów poddawane są kompleksowej modernizacji. Pojazdy te wyposażane są m.in. w elektroniczne prędkościomierze.
Wiadomość promocyjna publikowana w ramach "Tygodnia z firmą".