Newag kończy realizację kontraktu na dostawę 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych Impuls 2 dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Komplet pojazdów będzie obsługiwał zelektryfikowane linie kolejowe w Łódzkiem jeszcze przed wprowadzeniem w życie nowego rozkładu jazdy 2019/2020.
Pierwszy ze zbudowanych trójczłonowych pojazdów prezentowany był
w połowie 2018 roku w Nowym Sączu. Od grudnia 2018 roku pierwsze cztery Impulsy 2 rozpoczęły kursowanie w ramach siatki połączeń ŁKA i sukcesywnie trwały kolejne dostawy. Teraz Newag wysłał do Łodzi dwa ostatnie pociągi z tego kontraktu.
Przetarg na 14 pociągów regionalnych dla ŁKA miał kilka zwrotów akcji. Najpierw dostawcą miał być Stadler, ale wybór ten został unieważniony i łódzki operator podpisał umowę z Newagiem, który odpowiada również za utrzymanie pojazdów do połowy 2029 r.
Impulsy 2 mają 65 metrów długości (są trójczłonowe). Mogą rozpędzić się do 160 km/h, na pokładzie mają zainstalowany system ETCS poziomu II. Kontrakt wart jest prawie 267 mln zł brutto. Łódzka Kolej Aglomeracyjna otrzymała na to zadanie wsparcie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego w kwocie 164 mln zł.
Obecnie Newag zajmuje się m.in budową ezt z zamówienia dodatkowego
dla województwa pomorskiego.