Na początku kwietnia Komisja Europejska wyraziła zgodę na przejęcie przez fundusz PPF Group 100% pakietu akcji czeskiego producenta taboru.
Komisja doszła do wniosku, że „transakcja nie wzbudza obaw o zakłócenie konkurencyjności w obszarze reprezentowanego rynku w Europejskim Obszarze Gospodarczym”. Razem ze Škodą Transportation PPF kupiło kilka innych podmiotów, takich jak: VUKV (instytucja badawczo-rozwojowa i certyfikująca), Skoda Investment, Bammer Trade (modernizacja pojazdów komunikacji miejskiej) oraz Jokiaura Kakkonen z Finlandii i Satacoto z Cypru.
Do transakcji doszło w listopadzie 2017 roku.
Zdaniem inwestorów perspektywy rozwojowe są dla czeskiego producenta dobre. Firma zdobywa kontrakty zagraniczne, produkując wagony metra dla Rosji, tramwaje dla Finlandii, czy
ezt dla Słowacji. Także w Czechach wiedzie się Skodzie nieźle, głównie ze względu na liczne przetargi tramwajowe, gdzie osiąga sukcesy.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że w obszarze zainteresowania inwestorów była także polska Pesa, która do negocjacji wybrała jednak Polsku Fundusz Rozwoju.