Pierwsze pięć z dwudziestu wygodnych wagonów, które prywatny przewoźnik SKPL kupił od Kolejach Niemieckich, zmierza już do Polski. "Rynek Kolejowy" poznał termin wprowadzenia do ruchu i trasę, na której się pojawią.
Jak informowaliśmy w październiku prywatny operator SKPL kupił od
Deutsche Bahn dwadzieścia świeżo wycofanych z ruchu wagonów pierwszej klasy R109. Wagony są w dobrym stanie i mogą kursować w komunikacji międzynarodowej z prędkościami do 200 km/h. Jak dowiedział się "RK", pierwsze pięć wagonów po
naprawach w niemieckich zakładach zmierza już do bazy SKPL w Zagórzu.
Według naszych informacji, najpóźniej w maju wagony zaczną obsługiwać
pociągi Warszawa - Rawa Ruska (z przesiadką do Lwowa), prowadzone obecnie przez SKPL składami SN84. - Duże zainteresowanie pasażerów wymusiło zmianę zespołu trakcyjnego na skład wagonowy - potwierdza prezes SKPL Tomasz Strapagiel.
Uruchomione na
zasadach komercyjnych na polskim odcinku połączenie ma już pół roku i rzeczywiście cieszy się dużym zainteresowaniem. Do prowadzenia pociągu z wagonami z Niemiec SKPL przeznaczy kupioną z firmy Morvi lokomotywę SU42 oraz własne lokomotywy ET21. Oznacza to nie tylko więcej miejsc, ale znaczną poprawę komfortu, na który
część pasażerów narzekała. Utrzymanie i usprawnienie połączenia kolejowego Lwów-Rawa Ruska-Warszawa było tematem niedawnych
rozmów polsko-ukraińskich na szczeblu rządowym.
Wraz ze zmianą obsługi taborowej zmieni się też rozkład jazdy pociągu. Jest to obecnie uzgadniane pomiędzy polskim przewoźnikiem a Kolejami Ukraińskimi (Ukrzaliznycia), które zapewniają przesiadkę na pociąg do Lwowa w Rawie Ruskiej.