fot. Kasper FiszerPociąg PR w Tomaszowie Mazowieckim
W związku z remontem 4-kilometrowej łącznicy w węźle Koluszki przez cztery grudniowe dni pasażerów na trasie Koluszki – Tomaszów Mazowiecki wozić będą autobusy zastępcze. Bez utrudnień realizowane będą natomiast kursy do Łodzi realizowane z pominięciem Koluszek. Zmia nie będzie równiez w rozkładzie jazdy PKP Intercity.
Od piątku 6 grudnia do poniedziałku 9 grudnia pasażerowie muszą liczyć się z dużymi utrudnieniami w ruchu pomiędzy Koluszkami a Tomaszowem Mazowieckim. Prowadzony będzie wówczas kolejny etap rozpoczętych we wrześniu tego roku robót, które mają doprowadzić do poprawy parametrów infrastruktury na ciągu Łódź – Tomaszów Mazowiecki. Podstawowym elementem inwestycji jest remont toru nr 1 na łącznicy kolejowej nr 534 Koluszki – Słotwiny – Mikołajów pomiędzy liniami nr 1 i 25.
Dokończą remont peronów w Słotwinach
Toczące się aktualnie roboty można potraktować jako kontynuację inwestycji przeprowadzonej latem zeszłego roku, kiedy remontowi poddany został drugi z torów. Podobnie jak wówczas, tym razem również odnowiona zostanie także infrastruktura pasażerska. – Peron nr 2 na stacji Słotwiny będzie wyższy, wyposażony w nowe ławki i jaśniejsze oświetlenie – zapowiada Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że będzie on dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Peron nr 1 został wyremontowany kilkanaście miesięcy temu.
Na czas przebudowy, która obejmuje także wymianę ok. 1 km sieci trakcyjnej, ruch pociągów odbywa się po jednym torze. Jednak przez cztery dni na początku grudnia konieczne będzie całkowite wstrzymanie przewozów. – Za pociągi Przewozów Regionalnych na odcinku Koluszkki – Tomaszów Mazowiecki wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa – zapowiada przedstawiciel zarządcy infrastruktury, tłumacząc, że od 6 do 9 grudnia budowana będzie nowa sieć trakcyjna.
Ponad 8 mln zł dla PPMT
Najważniejszym efektem prowadzonych robót ma być podniesienie prędkości maksymalnej z 60 do 100 km/godz. Całość zadania warta jest ok. 8,5 mln zł netto. – Wykonawcą jest Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Inwestycja zakończy się w drugiej połowie 2020 r. – zapowiada Karol Jakubowski. Podkreśla też, że jest ona częścią większego projektu obejmującego prace na liniach 22, 25 i przyległych łącznicach.
Łącznicą nr 534 nie są kierowane pociągi dalekobieżne i kursy realizowane przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną, więc utrudnień nie odczują korzystający z usług pozostałych przewoźników. Czas przejazdu autobusem zastępczym PR z Koluszek do Tomaszowa ma wynosić 49 minut. To mniej więcej dwukrotnie dłużej niż pociągiem.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.