W dniu 20 maja br. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawarły umowę z Biurem Realizacji Inwestycji Koltech Inwestor. Porozumienie dotyczy nadzoru nad modernizacją linii kolejowej E 65 na obszarach LCS Gdańsk i LCS Gdynia. Firma została wyłoniona w wyniku przetargu nieograniczonego, spośród dziesięciu firm i konsorcjów ubiegających się o zamówienie.
Za wykonanie warunków umowy zawartej na 50 miesięcy KOLTECH otrzyma wynagrodzenie w wysokości 7.680.000,00 złotych netto.
Do zadań firmy Koltech Inwestor, jako inżyniera nadzoru, będzie należało:
1. Wykonywanie nadzoru inwestorskiego nad robotami.
2. Koordynacja realizacji umów zawartych na wykonanie prac modernizacyjnych odcinka linii kolejowej, stanowiącego obszar LCS Gdańsk i LCS Gdynia.
3. Współpraca z dyrektorem projektu i kierownikami kontraktów w ramach realizacji projektu zajmującymi się m.in. koordynacją działań podmiotów zaangażowanych w zarządzanie i realizację projektu.
4. Współpraca z kierownikiem projektu w ramach realizacji projektu zajmującym się m.in. koordynacją działań inżynierów oraz innych podmiotów zaangażowanych w zarządzanie realizację projektu.
5. Współpraca z inwestorami oraz wspólne koordynowanie robót na kontraktach realizowanych przez inne podmioty na obszarze przedmiotowej inwestycji lub w bezpośrednim sąsiedztwie.
Jest to kolejne zlecenie, które Koltech Inwestor wykonuje dla PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Obecnie firma ta nadzoruje inwestycje m.in. w Krakowie (projekt POIiŚ 7.3-7 „Zintegrowany System Transportu Zbiorowego w aglomeracji krakowskiej”) i w Poznaniu („Modernizacja linii kolejowej nr 356 Poznań Wschód – Bydgoszcz na terenie województwa wielkopolskiego mającej duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracją poznańską na odcinku Poznań Wschód – Gołańcz – Etap I do Wągrowca”).
Projekt współfinansowany jest z funduszy unijnych. Zadanie jest realizowane w ramach projektu nr 7.1-1.2 „Modernizacja linii kolejowej E 65/ C-E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia – obszar LCS Gdańsk, LCS Gdynia”.
Projekt ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym SRK - "Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej" oraz trzecim celem horyzontalnym NSRO - "Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności.”