Rozpoczęły się kolejne prace, za ponad 17 mln zł netto, na linii kolejowej 96. Są finansowane z budżetu państwa. Prace, obejmujące m.in. wymianę torów między Stróżami a Grybowem oraz modernizację 7 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w Stróżach, Białej Wyżnej i Grybowie, wykonuje Skanska.
Jak informuje PKP PLK, w listopadzie wykonawca rozpoczął roboty na jednym z dwóch torów. Drugi został zabezpieczony dla prowadzenia ruchu kolejowego. Kompleksową wymianę szyn poprzedza m.in. oczyszczenie tłucznia, regulacja toru, odwodnienie i wzmocnienie podtorza. W pracy wykorzystywane są specjalistyczne maszyny jak: oczyszczarki z zestawem wagonów, podbijarki, koparki, suwnice. W grudniu pociągi pojadą nowym torem ze Stróż do Grybowa. Kontynuowana będzie dalsza wymiana szyn i podkładów przy drugim torze. Roboty obejmą również kolejne zakresy na przejazdach kolejowo-drogowych.
Prace zakładają też modernizację 7 przejazdów kolejowo-drogowych w Stróżach, Białej Wyżnej i w Grybowie. Montaż nowych i dodatkowych zabezpieczeń na pięciu przejazdach w Białej Wyżnej oraz w Grybowie wzmocni poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego.
– Realizacja zadania o wartości 17 453 036,59 zł netto pozwoli zlikwidować ograniczenia prędkości. Utrzymane będą sprawne, rozkładowe podróże na południe Polski do miejscowości turystycznych i uzdrowiskowych, jak np. Rytro, Żegiestów, Piwniczna, Muszyna, Krynica. Zakończenie prac przewidziano w II półroczu 2022 r.
PKP PLK podkreśla, że w latach 2018-2021 na poprawę trasy Tarnów – Muszyna, PLK przeznaczyły 161,5 mln zł ze środków budżetowych i własnych spółki. Skutek tych prac to niestety także długotrwałe zamknięcia torowe i ograniczenia w ruchu pociągów.
– Podróżni korzystają z dostępniejszych nowych peronów w Grybowie, Ptaszkowej i Mszalnicy. Zwiększyło się bezpieczeństwo pasażerów kolei także w ruchu drogowym dzięki przebudowie i doposażeniu 25 przejazdów – pisze PKP PLK.
Więcej na temat obecnie realizowanego zadania na linii 96
piszemy tutaj.