Partnerzy serwisu:
Kadry

Kolejowy Trójkąt Bermudzki?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

KADRY
Kolejowy Trójkąt Bermudzki?
Jak to możliwe, że pomimo hojnego dofinansowania z funduszy europejskich, stan polskiej kolei wciąż bardzo daleki jest od chociażby dobrego? Dlaczego tak wiele osób fascynuje się tym środkiem transportu, a w spółkach kolejowych wciąż panuje niedobór młodych, wykwalifikowanych pracowników? Dlaczego sfera ta uchodzi za niereformowalną? Jak uważa ekspert ZDG TOR, Krzysztof Baczyński, porównać ją można do Trójkąta Bermudzkiego.

Jego zdaniem, analogia z tym tajemniczym miejscem nasuwa się ze względu na fakt, iż w prawdziwym Trójkącie Bermudzkim samoloty i okręty giną bez śladu, tymczasem ten kolejowy zdaje się w podobny sposób pochłaniać pieniądze, a przeciętny pasażer nie jest w stanie zauważyć widocznej poprawy. - Chodzi tutaj o układ ludzie - urządzenia - procedury - mówił Baczyński podczas konferencji "Wyzwania polskiej infrastruktury kolejowej", zorganizowanej przez Wydawnictwo Rynek Kolejowy i CS Szkolenie i Doradztwo.

- Jako państwo wydajemy miliardy złotych na modernizację linii kolejowych. Jakie są efekty? Na wielu liniach przywracane są prędkości z czasów cesarza Franza Josefa i Kajzera Wilhelma - mówił Baczyński.

- Urządzenia wykorzystywane na polskiej kolei są zazwyczaj opóźnione technologicznie w stosunku do tych z Europy Zachodniej o 30 lat. Również procedury nie przystają do współczesnego poziomu technicznego. W raporcie Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych widnieją zapisy o braku „telefonu polowego do łączności przewodowej” i zakazie używania telefonów komórkowych - stwierdził Baczyński.

Jak podkreślił, procedury nie zostały zaktualizowane względem współczesnej rzeczywistości, ale problemem jest także specyfika ludzi pracujących na kolei. - Mamy wykształconych, doświadczonych i wyszkolonych ludzi, ale są to zazwyczaj osoby powyżej 50 lat, które dorastały w innym świecie, świecie mechaniki, podczas gdy ci młodsi są od dziecka przyzwyczajeni do nowoczesnych technologii - powiedział Krzysztof Baczyński.

Jak podkreślił, dotychczasowe próby poprawy tego stanu były wyrywkowe, więc skazane na niepowodzenie. - Sytuacji nie da się poprawić miejscowo łataniną, z uwagi na punkty styku w układzie ludzie – urządzenia – procedury. One po prostu nie mogą być w jednym elemencie nowoczesne, a w drugim – sąsiednim i współdziałającym – niezmodernizowane - zaznaczył.

- Potrzebne jest nowe podejście do kolei i systemowa analiza oraz systemowa modernizacja, przeprowadzona według wspólnych założeń i wspólnej strategii - podsumował ekspert ZDG TOR.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Spotkanie Rady Programowej Kongresu Transportu Publicznego 2012

Zintegrowany transport

Spotkanie Rady Programowej Kongresu Transportu Publicznego 2012

Rynek Kolejowy 27 czerwca 2012

26 września o zintegrowanym transporcie publicznym

Nasze konferencje

26 września o zintegrowanym transporcie publicznym

Rynek Kolejowy 06 sierpnia 2012

TVP Info patronem medialnym Kongresu Transportu Publicznego 2012

Nasze konferencje

Tabor a interoperacyjność - seminarium 9-10 października

Nasze konferencje

Zobacz również:

Spotkanie Rady Programowej Kongresu Transportu Publicznego 2012

Zintegrowany transport

Spotkanie Rady Programowej Kongresu Transportu Publicznego 2012

Rynek Kolejowy 27 czerwca 2012

26 września o zintegrowanym transporcie publicznym

Nasze konferencje

26 września o zintegrowanym transporcie publicznym

Rynek Kolejowy 06 sierpnia 2012

TVP Info patronem medialnym Kongresu Transportu Publicznego 2012

Nasze konferencje

Tabor a interoperacyjność - seminarium 9-10 października

Nasze konferencje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5