Pociągi na trasie Poznań – Szczecin jeżdżą już czterystumetrowym bajpasem – tymczasowym torem i wiaduktem niedaleko Krzyża Wielkopolskiego. Specjalne rozwiązanie umożliwia m. in. podróże bez przesiadek. Wykonawca będzie realizował kolejny etap prac.
Jak informuje PKP PLK, w okolicy Krzyża Wielkopolskiego pociągi jeżdżą ponad 400 m, tymczasowym objazdem na nasypie ziemnym wzdłuż modernizowanej linii kolejowej Poznań – Szczecin. Wykorzystana jest konstrukcja stalowa nad torami między Tczewem a Kostrzynem. Takie rozwiązanie umożliwi sprawną przebudowę wiaduktu kolejowego na trasie Poznań Główny – Szczecin Główny. Nowa, mocniejsza przeprawa z oddzielnymi konstrukcjami dla każdego toru, na lata zapewni bezpieczne przejazdy pociągów.
– Przy modernizacji linii kolejowych szukamy najlepszych sposobów, by podróżnym zapewnić wygodny przejazd, a wykonawca mógł realizować inwestycje. Czterystumetrowy kolejowy bajpas koło Krzyża Wielkopolskiego to nietypowe rozwiązanie, które umożliwi realizację projektu na linii Poznań – Szczecin, ważnej krajowej i międzynarodowej trasie – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu ds. realizacji inwestycji cytowany w komunikacie.
Dzięki kolejowemu bajpasowi zapewnione są podróże między Wielkopolską a Pomorzem Zachodnim bez konieczności przesiadek do zastępczej komunikacji autobusowej. Wykonawca będzie kontynuował prace. Do wykonania wysokich na ok. 8,5 m budowli ziemnych zużyto ponad 18 tys. ton ziemi oraz stalowej konstrukcji o wadze 117 ton i rozpiętości ok. 30 metrów. Objazd będzie wykorzystywany przez rok. Po zakończeniu przebudowy obecnego obiektu na linii Poznań – Szczecin bajpas zostanie rozebrany, a pociągi pojadą po zmodernizowanym wiadukcie kolejowym - podaje inwestor.
PLK informuje, że na modernizowanej linii Poznań – Szczecin otwarto nowe perony na 14 stacjach i przystankach, m.in. w Poznaniu (Woli), Szamotułach, Choszcznie, Reptowie i Szczecinie (Zdunowie). Etapowo wymieniana jest infrastruktura liniowa. Nowy tor z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania jest już m.in. między Poznaniem a Kiekrzem, Pęckowem a Wronkami, oraz Słonicami a Choszcznem - podają PKP Polskie Linie Kolejowe.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.