Inwestycje prowadzone na rzecz wojska są realizowane na polskiej sieci kolejowej regularnie. Aktualnie toczą się roboty na linii nr 410, wciąż aktualny jest plan przeprowadzenia odbudowy linii nr 283. MON finansuje także remonty punktów ładunkowych.
Podobnie jak w latach ubiegłych, podsumowujemy na naszych łamach działania inwestycyjne realizowane na polskiej sieci kolejowej z kasy Ministerstwa Obrony Narodowej. W 2018 r. zakończył się remont linii Jankowa Żagańska – Sanice na odcinku do Przewozu. W 2019 r. tak spektakularnych wydarzeń związanych z pracami zleconymi przez resort nie było.
Wkrótce ruszy odbudowa linii 283 z Ławszowej do ŻaganiaNajważniejszą z planowanych obecnie inwestycji wydaje się
zapowiadany już remont połączony z częściową odbudową linii nr 283 Jelenia Góra – Żagań na odcinku Zebrzydowa – Żagań. Pomiędzy Ławszową a Żaganiem linia została dawniej zlikwidowana. Na razie trudno jednak powiedzieć, kiedy ruszą roboty odtworzeniowe. – Obecnie trwają uzgodnienia dotyczące remontu linii nr 283 – poinformował nas jedynie Wydział Prasowy Ministerstwa Obrony Narodowej.
Toczą się natomiast prace na linii nr 410 Grzmiąca – Kostrzyn pomiędzy Grotnikami Drawskimi a Drawnem. Zmianie uległ przy tym harmonogram inwestycji. Przed rozpoczęciem robót MON wskazywał, że zakończy się ona dopiero w 2026 r. – Zakończenie tej inwestycji zaplanowane jest do roku 2024 – zapowiadają tymczasem aktualnie służby prasowe resortu.
Klauzula tajności jest stosowana bardzo szerokoJakie jeszcze prace przeprowadzane są na potrzeby wojska? W zeszłym roku remontowane były punkty ładunkowe. Gdzie? Tego MON nie ujawnia. – Kontynuacja tych prac zaplanowana jest na rok 2020 – czytamy jedynie w przesłanym nam komunikacie.
– Szczegółowe parametry oraz plan prac inwestycyjnych dotyczących infrastruktury kolejowej o znaczeniu obronnym z uwagi na swoją niejawność nie mogą zostać przekazane – tłumaczy Zespół Prasowy MON. Przypomnijmy, że w ostatnich latach resort wyremontował m.in. rampę w Aleksandrowie Kujawskim.