Jak co roku pasażerowie muszą pożegnać się z pociągami do Zakopanego. We wrześniu rozpoczyna się bowiem kolejny etap inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.
Jak informuje PKP PLK 1 września, po wakacyjnej przerwie - rozpocznie się kolejny etap prac na kolejowej Zakopiance, czyli ciągu linii nr 97, 98 i 99 między Suchą Beskidzką a Chabówką i Zakopanem, m.in. na szlakach Osielec – Bystra Podhalańska, Jordanów – Skawa – Chabówka oraz Biały Dunajec – Poronin – Zakopane. Na odcinku Kraków – Zakopane znów wprowadzona zostanie komunikacja autobusowa za pociągi PKP Intercity. Za składy Polregio pojadą autobusy na odcinku Sucha Beskidzka – Zakopane.
Jak podkreśla inwestor, na
remontowanej od 2017 roku trasie pasażerowie korzystali już z 17 przebudowanych, wygodniejszych stacji i przystanków: Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Sucha Beskidzka, Jordanów, Raba Wyżna, Sieniawa, Pyzówka, Lasek, Nowy Targ.
Modernizacja kolejowej „zakopianki”, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97,98,99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Zakończenie przedsięwzięcia planowane jest w 2023 roku.
Choć toczące się od kilku lat prace mają na celu obniżenie czasu przejazdu między Zakopanem i stolicą Małopolski, podczas wakacyjnego otwarcia czas przejazdu
był bardzo długi, choć
krótszy niż zimą. Do tego ruch był przez kilka dni
wstrzymany z powodu podmycia toru.