Pasażerowie skorzystali już z blisko 800 bezpośrednich połączeń pociągiem do Zakopanego od chwili wznowienia w grudniu ruchu kolejowego.
PLK informują, że zrealizowały już zasadniczą część robót, umożliwiającą przed świętami w grudniu ubiegłego roku
wznowienie ruchu kolejowego i dojazd pociągiem do końcowej stacji Zakopane. Dzięki inwestycji zarządcy infrastruktury kolejowej pasażerowie szybciej dojeżdżają na Podhale, m.in. z Trójmiasta, Warszawy i z Krakowa. Podróż najszybszym pociągiem ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmuje ok. 2 godzin i 30/40 min. Nie ma się jednak co oszukiwać -
oferta kolei wciąż rozczarowuje.
Jak informują PKP PLK, od 22 grudnia 2023 r., komfort w przejazdach kolejową zakopianką zapewniają 34 stacje i przystanki. Wśród nich są dodatkowe punkty zatrzymywania się pociągów, które dołączyły w grudniu:
Bańska Niżna, Poronin Misiagi i Chabówka Stadion. Dostępność do kolei zwiększył także przed świętami dodatkowy przystanek
Dąbrówka Jezioro Mucharskie, zrealizowany w ramach Rządowego Programu Przystankowego. Zmodernizowane oraz zupełnie nowe obiekty spełniają oczekiwania podróżnych pod względem dostępu oraz standardów obsługi. Perony są wyposażone w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne, oznakowanie oraz ścieżki dotykowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Dokończenie prac inwestycyjnych na wiosnę, m.in. okołotorowych - pozwoli skrócić jeszcze o kilka minut czas przejazdu z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godz.15 /20 minut - stwierdza PLK.