Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejowa rzeczywistość po Brexicie: Kolejki do kontroli paszportowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
The Independent/The Sun/tk

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolejowa rzeczywistość po Brexicie: Kolejki do kontroli paszportowych
Fot. mattbuck/CC BY-SA 3.0/Wikimedia Commons
Po 1 stycznia 2021 roku Brytyjczycy mają nie być już w Unii Europejskiej. To oznacza powrót do znacznie bardziej skomplikowanych procedur granicznych. Na własnej skórze doświadczą tego pasażerowie Eurostaru oraz innych potencjalnych przewoźników, którzy będą uruchamiali połączenia Eurotunelem.

Władze SNCF zapowiedziały właśnie gigantyczny projekt rozbudowy najbardziej obleganej w Europie stacji kolejowej – Gare du Nord. Główny powód realizacji przez Koleje Francuskie takiej inwestycji to zaplanowane na 2024 rok Letnie Igrzyska Olimpijskie, których gospodarzem będzie Paryż. Jest jednak jeszcze jeden powód. Część stacji, w której obsługiwane będą pociągi w relacji Londyn – Paryż, będzie musiała zostać przystosowana do kontroli granicznych. Te są nieuniknione w związku z planowanym wystąpieniem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej.

Kontrole wnikliwe i dłuższe

Do tej pory kontrole graniczne pasażerów podróżujących w relacji Londyn – Paryż odbywały się na zasadach uproszczonych – głównie przed wejściem pasażera na pokład pociągu. To jedyny pewny moment, w którym sprawdzane są paszporty, wizy i dowody tożsamości. Na stacji docelowej pasażer mógł wysiąść z pociągu i bez kolejnej kontroli mógł opuścić stację. Po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej kontrole staną się znacznie bardziej wnikliwe; będą prowadzone nie tylko przy wejściu na pokład pociągu, lecz także po jego opuszczeniu. Będą musiały zostać zmienione zasady w stosunku do panujących w tej chwili. Kontrole graniczne będą czekały Brytyjczyków nie tylko na francuskich stacjach. Stanie się tak prawdopodobnie również w Belgii. Podobny problem dotknie Francuzów i Belgów jadących pociągiem do Londynu.

Zmiana w kwestii przemieszczania się pociągami w relacjach międzynarodowych może być o tyle dotkliwa w przypadku podróżnych udających się na stację Gare du Nord, że niebawem ruszy przebudowa tego obiektu. Pasażerowie będą musieli przygotować się na opóźnienia pociągów, zmiany w rozkładzie, zamknięcia peronów itd. SNCF zakłada, że remont może spotęgować utrudnienia dla pasażerów, którzy i tak będą musieli zmierzyć się z wnikliwymi kontrolami granicznymi na peronach.

Kilka lat utrudnień

Przebudowie stacji Gare du Nord zostałaby poddana zarówno część peronowa, jak i dworcowa. Ogólnodostępna przestrzeń dworca miałaby powiększyć się z 15 do 37 tys. m2. To znacznie usprawniłoby przemieszczanie się osób kierujących się ze stacji do miasta oraz tych, którzy podążają w przeciwnym kierunku. Ze wstępnych informacji wynika, że ogromną powierzchnię zyskałaby hala odpraw, wydłużone zostałyby perony, z których są odprawiane pociągi Eurostaru. Zmianie uległoby także otoczenie obiektu – władze SNCF i miasto planują przebudowę ulicy Rue du Faubourg-Saint-Denis, tak, aby poprawiła się dostępność stacji. Prace mają zakończyć się tuż przed Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Brexit i COVID

Infrastruktura

Brexit i COVID

Tadeusz Syryjczyk 27 grudnia 2020

Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Biznes

Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Emilia Derewienko 28 lutego 2019

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Prawo i polityka

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Tomasz Śniedziewski 31 stycznia 2019

IATA: Niepewna przyszłość po odrzuceniu umowy ws. brexitu

Prawo i polityka

Co z połączeniami Eurostar po Brexicie? Potrzebne międzynarodowe umowy

Prawo i polityka

Brexit „twardy” czy „miękki”? Niepewność branży lotniczej

Prawo i polityka

Brexit „twardy” czy „miękki”? Niepewność branży lotniczej

Roman Czubiński (współpraca: Łukasz Malinowski) 16 marca 2018

Zobacz również:

Brexit i COVID

Infrastruktura

Brexit i COVID

Tadeusz Syryjczyk 27 grudnia 2020

Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Biznes

Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Emilia Derewienko 28 lutego 2019

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Prawo i polityka

Szef Airbusa o “hańbie” niepewności w sprawie brexitu

Tomasz Śniedziewski 31 stycznia 2019

IATA: Niepewna przyszłość po odrzuceniu umowy ws. brexitu

Prawo i polityka

Co z połączeniami Eurostar po Brexicie? Potrzebne międzynarodowe umowy

Prawo i polityka

Brexit „twardy” czy „miękki”? Niepewność branży lotniczej

Prawo i polityka

Brexit „twardy” czy „miękki”? Niepewność branży lotniczej

Roman Czubiński (współpraca: Łukasz Malinowski) 16 marca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5