Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
02-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS
wiz. Stadler
Stadler dostarczy 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych szwajcarskiemu przewoźnikowi RBS (Regionalverkehr Bern-Solothurn). Dostawę zaplanowano na lata 2028-2030. Pojazdy mają obsługiwać ekspresy regionalne na trasie łączącej Berno z Solurą.

Przetarg na dostawę trzyczłonowych EZT został ogłoszony w grudniu ubiegłego roku. Oprócz zastąpienia najstarszych jednostek w obecnej flocie (wyprodukowanych w latach 90. ubiegłego wieku EZT „Seconda”) celem inwestycji jest zwiększenie podaży miejsc na cieszącej się dużą popularnością trasie RE5 Berno – Solura. Wartość kontraktu to ok. 190 mln franków szwajcarskich. Produkcja pojazdów będzie miała miejsce w szwajcarskim zakładzie Stadlera w Bussnang.

– Partnerstwo [ze Stadlerem] daje nam możliwość podniesienia komfortu pasażerów i długofalowej poprawy atrakcyjności publicznego transportu w regionie – deklaruje prezes RBS Fabian Schmid. Jak dodaje, na wybór dostawcy wpłynęły też pozytywne doświadczenia z eksploatowanym już taborem jego produkcji (pojazdów z rodziny NExT), zwłaszcza wysokie wskaźniki jego dostępności.

– RBS zaufało nam już po raz trzeci. To świadectwo wielu lat dobrej współpracy – dodaje prezes Stadler Rail Peter Spuhler. Podkreśla przy tym, że nowy tabor został „uszyty na miarę” specjalnie z myślą o tym kontrakcie.

Długość nowych jednostek będzie wynosiła 60 metrów (wielkość standardowa dla taboru RBS). Możliwe będzie łączenie ich w trakcji podwójnej lub potrójnej. Taki skład będzie mógł przewieźć do 50% więcej pasażerów od obecnie eksploatowanych jednostek, co w godzinach szczytu na silnie obciążonej linii może być przydatne. Wnętrze będzie podzielone na dwie klasy: w pierwszej znajdzie się 21 miejsc siedzących, w drugiej – 103 stałe i 15 rozkładanych.

Nowe EZT będą wyposażone w bezstopniowe drzwi wejściowe. Na postojach będą natomiast mogły być zastosowane wysuwane stopnie, ułatwiające wsiadanie z niskich peronów. Wewnątrz zaplanowano obszerne przestrzenie wielofunkcyjne, mogące służyć do przewozu wózków dziecięcych lub inwalidzkich, rowerów, większego bagażu albo po prostu dodatkowych pasażerów stojących. Pasażerowie będą mogli korzystać z gniazdek USB. Pojazdy będą klimatyzowane, lecz – jak zaznacza producent – system będzie spełniał wymogi ekologii.

Pierwsze trzy EZT mają zostać wyprodukowane w roku 2026 i wprowadzone do eksploatacji między połową 2027 a połową 2028 r. Dostawy kolejnych jednostek będą kontynuowane w latach 2029-2030, po zakończeniu fazy testów i przeszkolenia maszynistów.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stadler dostarczy lokomotywy szwajcarskim wąskotorówkom

Tabor i technika

Stadler dostarczy lokomotywy szwajcarskim wąskotorówkom

Roman Czubiński 30 grudnia 2024

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Infrastruktura

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Michał Szymajda 26 listopada 2024

Stadler: Jesteśmy gotowi, by sprostać zapotrzebowaniu na tabor

Tabor i technika

Stadler: Przez powodzie i nawałnice zysk będzie mniejszy

Biznes

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

inf. pras. Stadler, oprac. ms. 09 października 2024

Zobacz również:

Stadler dostarczy lokomotywy szwajcarskim wąskotorówkom

Tabor i technika

Stadler dostarczy lokomotywy szwajcarskim wąskotorówkom

Roman Czubiński 30 grudnia 2024

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Infrastruktura

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Michał Szymajda 26 listopada 2024

Stadler: Jesteśmy gotowi, by sprostać zapotrzebowaniu na tabor

Tabor i technika

Stadler: Przez powodzie i nawałnice zysk będzie mniejszy

Biznes

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

inf. pras. Stadler, oprac. ms. 09 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5